استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

شروط فعلی و مکمل ضمن عقد در سند ازدواج

 شروط فعلی و مکمل ضمن عقد در سند ازدواج

به گزارش دوشیزه به نقل از خراسان ، جریانی از هیجان و اضطراب در روزهایتان جاری است. پس از خواستگاری و صحبت های مفصل بابت مهریه و جهیزیه و زمان عقد و عروسی حالا دغدغه هایتان بیش تر هم شده است. برای تک تک مراسمِ پیش رو یک فهرست بلند بالا می نویسید تا گل، کیک، ماشین عروس و لباس ها به زیباترین شکل ممکن تهیه شود. حسابی فکر می کنید و از بزرگترهای فامیل هم مشورت می گیرید تا چیزی از قلم نیفتد.








واقعا مطمئن هستید که چیزی جا نیفتاده است؟ زمانی که همراه خانواده ها در محضر حاضر شده اید و عاقد صفحات عقدنامه را ورق می زند و شما هم تند تند امضا می کنید آیا آگاه هستید که به واسطه امضا کردنِ شروطی که از قبل در عقدنامه ثبت شده و شروطی که به دلخواه می توانند ثبت شوند مکلف به چه مسئولیت هایی خواهید شد؟ مسئولیت هایی که صرفا عرفی و توافقی نبوده و بار قانونی به همراه دارد.

 در سال های اخیر مراجعه به مشاور خانواده پیش از ازدواج نسبتا مرسوم شده اما مراجعه به مشاور حقوقی همچنان مغفول مانده است. همان طور که مشاوره روانشناسی و ژنتیک می توانند به امنیت روانی زوج های جوان کمک کنند بدون شک مشاوره حقوقی نیز تاثیر قابل توجهی در افزایش آگاهی همسران در مورد مهم ترین تصمیم زندگیشان دارد. اقدام به ازدواج با دیدی روشن نسبت به بعد قانونی آن و آشنایی با شروط ضمن عقد فعلی و مکمل به پایداری بیشتر نهاد خانواده کمک می کند. هرچند که همیشه اولین قانونِ خانواده، اخلاق است و شروط قانونی هم نمی توانند خانواده ای را که اخلاق در آن رعایت نمی شود سر و سامان دهد؛ اما آگاهی از قوانین موجود و امکاناتِ قانون در حمایت از کانون خانواده برای پیشگیری از اختلافات و استحکام پیوند زناشویی ضروری است. دفترداران نیز موظفند هنگام گرفتن امضا، تمامی موارد مندرج در سند ازدواج را یک به یک برای عروس و داماد شرح دهند.

توضیح خواستن از سردفتر پیرامون موارد مبهم، حداقل کاری است که زوج های جوان می توانند پیش از امضای دفتر ازدواج انجام دهند. در پرونده امروز با مراجعه به یک کارشناس حقوقی از منظر قانونی به ازدواج نگاه می کنیم. با تعریف دقیقِ برخی واژگان مرتبط با عقد ازدواج آشنا می شویم و در آخر شروط فعلی و مکمل ضمن عقد را بررسی می کنیم.


تاریخ درج: 1395/05/21
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله شروط فعلی و مکمل ضمن عقد در سند ازدواج از مجموع 0 امتیاز