استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

جهيزيه رايگان و کمک هزينه ازدواج به زوج‌هاي جوان اهدا مي‌شود

جهيزيه رايگان و کمک هزينه ازدواج به زوج‌هاي جوان اهدا مي‌شود

به گزارش سایت دوشیزه از ایسنا : حجت‌الاسلام والمسلمين احمد شرفخاني با اشاره به اجراي طرح پيوند آسماني گفت: پيرو فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مبني بر عمل امينانه به نيات واقفان خيرانديش و در راستاي رسالت‌هاي خطير سازمان اوقاف و امور خيريه در نظارت و صيانت از نحوه اجراي صحيح و امينانه نيات واقفين خير انديش، اين سازمان در قدم نخست اقدام به جمع آوري دقيق اطلاعات و آمار موقوفات مرتبط با مسئله ازدواج کرده و پس از احصاء کامل اطلاعات و استخراج ارقام ريالي موقوفات مرتبط، اقدام به تهيه و ابلاغ طرحي با عنوان «پيوند آسماني» نموده است.


وي هدف از ابلاغ اين طرح را اجراي رويه‌اي واحد در اجراي نيات مرتبط با مسئله ازدواج دانست و افزود: اجراي اين طرح باعث اجراي رويه‌اي واحد در عمل به نيات مرتبط با ازدواج شده و از اعمال سليقه‌هاي شخصي و پراکندگي جلوگيري مي‌کند.

شرفخاني همچنين افزود: اجراي اين طرح علاوه بر انسجام بخشي و هدايت امينانه نيات، گزارش‌گيري و اطلاع رساني دقيق از اجراي آن را از جامعيت و شفافيت لازم برخوردار خواهد کرد.

معاون فرهنگي اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه افزود: اين طرح روز دوشنبه 15 مهرماه همزمان با سالروز ازدواج فرخنده امام علي عليه السلام و حضرت زهرا عليهاالسلام به طور همزمان در 17 استان کشور برگزار مي‌شود و در اين رابطه مراسم باشکوه جشن ازدواج حضرت علي عليه السلام و حضرت زهرا سلام الله عليها با عنوان پيوند آسماني در يکي از بقاع شاخص متبرکه هر استان و با حضور مردم، خيرين، مسئولان و واقفين برگزار مي‌گردد و در بقاع شاخص هر شهرستان نيز مراسم ويژه‌اي به منظور ايجاد وقف جديد برگزار مي‌شود.

وي گفت: يکي از اهداف اصلي اجراي اين طرح، ترويج فرهنگ حسنه وقف و بالخصوص وقف براي ازدواج جوانان است که تلاش شده در اين برنامه از سخنرانان مطرح در سطح ملي استفاده شود تا ضمن ترويج فرهنگ ازدواج آسان به تبيين و ضرورت وقف براي امر ازدواج بپردازند تا خيرين را به اين امر مقدس سوق دهند.

شرفخاني همچنين گفت: پس از اين مراسم جهيزيه‌هايي که تهيه شده است به صورت يک کاروان نمادين در سطح شهر به نمايش گذاشته مي‌شود و در نهايت به صورت محرمانه به خانواده‌هايي که شرايط لازم را براي برخورداري از اين تسهيلات دارند با حفظ کرامت و عزت و به صورت غير آشکار تحويل خواهد شد.

معاون فرهنگي اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اين‌که «در اين طرح به کليه جواناني که شرايط اخذ تسهيلات طرح مذکور را دارند، کمک‌هاي نقدي و غير نقدي پرداخت مي‌گردد» گفت: در اين طرح ادارات موظفند ضمن شناسايي واجدان شرايط دريافت جهيزيه و تسهيلات ازدواج اقدام به تهيه کالاهاي اساسي از قبيل فرش، يخچال، تلويزيون، ماشين لباسشويي، گاز، پتو و ساير کالاهاي اساسي نمايند و در صورت وجود منابع مرتبط سبد غذايي نيز تهيه کنند.

وي ادامه داد: در کنار کمک‌هاي نقدي و غير نقدي، به تمام خانواده‌هاي جامعه هدف، بسته فرهنگي شامل قرآن مجيد، مفاتيح الجنان، نهج‌البلاغه، مفاتيح الحيات و کتاب آموزش زناشويي اهدا خواهد شد.

شرفخاني با بيان اين‌که «يکي از اهداف اين طرح ترويج ازدواج آسان است» گفت: يکي از شرايط استفاده از تسهيلات ازدواج پايين بودن مهريه است و تنها کساني که مهريه آنان پايين‌تر از 110 سکه باشد مي‌توانند از آن استفاده کنند.

معاون فرهنگي اجتماعي سازمان اوقاف و امور خيريه در رابطه با نظارت و بازرسي از طرح مذکور گفت: در اين طرح از پنج استان خراسان رضوي، تهران، چهارمحال بختياري، آذربايجان شرقي و گيلان که بيشترين آمار ريالي اجراي اين طرح را دارند بازرسي ويژه‌اي صورت مي‌گيرد.

تاریخ درج: 1394/11/25
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله جهيزيه رايگان و کمک هزينه ازدواج به زوج‌هاي جوان اهدا مي‌شود از مجموع 0 امتیاز