استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

خانه، باغ، تالار و پارکینگ برای مراسم نامزدی

خانه، باغ، تالار و پارکینگ برای مراسم نامزدی
خانه، باغ، تالار و پارکینگ برای مراسم نامزدی؟محل برگزاری مراسم نامزدی از عوامل تأثیرگذار بر بودجه در نظر گرفته شده برای این امر است. خانه، باغ، تالار و پارکینگ از گزینه هایی هستند که می توان در آن مراسم را برپا نمود. ما به افرادی که به دنبال برگزاری مراسم نامزدی مفصلی هستند، پیشنهاد می کنیم از یک تیم تشریفات و خدمات مجالس و عروسی کمک بگیرند تا زحمات و هزینه های صرف شده برای این کار بهتر و بیشتر جلوه کند. یک تیم تشریفات خوب می تواند شما را در گل آرایی، پذیرایی، چیدمان ظروف، تهیه میوه، کترینگ، گل آرایی جایگاه عروس و داماد، موزیک مجلس، تهیه کارت دعوت، فیلمبرداری، نورپردازی و... کمک کند. قطعاً هر یک از موارد ذکر شده می‌تواند نقش بسزایی در به یادماندنی شدن مراسم شما بر عهده داشته باشد که شاید مشغولیت های عروس و داماد ها در این زمان موجب شود تا مراسم از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد. به همین خاطر، مطلوب است تا با تکیه به دانش، تجربه و مهارت یک تیم تشریفات خوب بدون دلهره و نگرانی در یکی از زیباترین شب های زندگی خوش بدرخشید.




آن چیزی که در بین اقوام مختلف ایرانی رسمیت شناخته شده است، برگزارکننده مراسم نامزدی توسط خانواده عروس است. در خانواده های ایرانی اکثراً خانواده عروس هزینه برپایی مراسم نامزدی را به دوش می کشد. در شهرهای بزرگی همچون تهران خانواده عروس موظف به برگزاری جشن نامزدی هستند و خانواده داماد تنها وظیفه تهیه گل و کیک مراسم را بر عهده دارند، اما در برخی از شهرهای دیگر که مراسم در خانه برگزار می شود، خانواده عروس تنها موظف به تهیه مکانی بدین منظور است و میوه و شام مراسم را خانواده داماد متحمل می شود. لازم به ذکر است که در برخی از اقوام ایرانی رسم بر این است که خانواده عروس و داماد، هر یک به صورت جداگانه مراسمی در قالب نامزدی را برای فرزند خود تهیه می بینند که البته در این صورت، عموماً رسم و رسومات در جلسه بله برون و یا خواستگاری ذکر خواهد شد.


تفاوت در برپایی مراسم نامزدی از نحوه تعیین زمان برگزاری مراسم گرفته تا نحوه پذیرایی را شامل می شود. به عنوان مثال در تعیین زمان برپایی مراسم نامزدی نیز روال مختلفی وجود دارد. برخی از خانواده ها بر این باورند که پس از آشنایی اولیه دختر و پسر باید مراسمی به منظور آشنایی بیشتر خانواده ها و معرفی دو فامیل، در قالب جشن نامزدی صورت بگیرد، اما برخی دیگر از خانواده ها تمایل دارند که پس از طولانی شدن دوره آشنایی و اتمام درس و یا کار دختر و پسر و تهیه مسکن، مراسم نامزدی برگزار شود. در مورد تعیین زمان و روز مراسم هم در کشور های مذهبی از جمله ایران، عموماً به علت اعتقاد به خوش یمنی اعیاد مذهبی در روزهای خاص و مبارک، مراسم برگزار می شود.

برگزاری جشن نامزدی از نخستین و بهترین مراسم هایی است که زوج های جوان پس از به هم رسیدن تجربه می کنند. این مراسم که ریشه ای دیرینه در آداب و سنن ما دارد، با کیفیت های مختلف در سرتاسر جهان برگزار می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نخستین مراسم نامزدی در یونان برگزار شده است که البته رفته رفته دست خوش تغییرات و تحولات زیادی شده است، به طوری که هم اینک شاهد برگزاری مراسم های نامزدی متعددی در جهان هستیم که شاید هیچ کدام به یکدیگر شباهتی نداشته باشند.

برگزاری جشن نامزدی در کشور ما نیز دارای چارچوب و قواعد خاصی است که البته در نقاط مختلف ایران، با کمی تغییر همراه است.
تاریخ درج: 1398/01/28
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله خانه، باغ، تالار و پارکینگ برای مراسم نامزدی از مجموع 0 امتیاز