استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

خرید کفش خاص برای عروسی

خرید کفش خاص برای عروسی
خرید کفش خاص برای عروسی :  هنگام خرید کفش عروسی یا نامزدی تکه ای از پارچه ی لباس تان را به همراه داشته باشید تا بتوانید رنگ کفش و لباس را با هم مطابقت دهید . توجه کنید که والور رنگ های نباتی و شیری و سفید به هم نزدیک است و ممکن است شما را در انتخاب دچار اشتباه کنند .










اگر لباس عروس تان کوتاه و فانتزی است حتما کفش خاص و فانتزی انتخاب کنید تا با لباس تان هماهنگ باشد . معمولا کفش هایی با بندهای بلند که به صورت ضربدری روی ساق پا بسته می شوند می توانند به پاهای تان زیبایی خاصی بدهند . در هر صورت اگر اندازه ی قد لباس عروس طوری باشد که کفش عروسی معلوم باشد حتما باید در خرید کفش سلیقه به خرج دهید. در صورتی که شب قبل از عروسی کفش های تان را به صورت امتحانی پوشیدید و احساس کردید به پاهای تان فشار می آورد می توانید چند صفحه روزنامه را مچاله و با آب لیمو خیس کنید و در کفش فرو کنید و بگذارید تا صبح به همان حالت بماند. با این کار کفش شما کمی جا باز می کند .
کفش عروس مناسب فرمالیته

هنگام خرید کفش عروس به محل برگزاری عروسی توجه کنید . در صورتی که عروسی در باغ برگزار می شود کفش هایی که پاشنه های بلند و باریک دارند انتخاب خوبی نیستند . زیرا پاشنه ی کفش در خاک و چمن و سنگ ریزه ها فرو می رود و هم کفش تان خراب می شود و هم مانع راه رفتن شما می شود . اگر کف سالن سنگ یا سرامیک است و یا در زمستان و برف ازدواج می کنید باید از کفش های عاج دار استفاده کنید که مبادا سر بخورید . برای این کار می توانید کفش تان را به یک کفاش بدهید تا کف آن را پلاستیک عاج دار بکوبد .سعی کنید کفش های تان با لباس تان هماهنگی داشته باشد . اگر لباس تان ساتن است کفش ساتن بخرید. اگر لباس تان گیپور است از همان گیپور روی کفش تان بدهید. اگر لبه ی تور سرتان روبان دوزی دارد کفش روبان دار بخرید، اگر روی لباس تان شکوفه دارد روی کفش تان نیز شکوفه بزنید. در صورتی که کفش مورد نظرتان را پیدا نکردید می توانید تکه ای از پارچه ی لباس عروس تان را به یک کفاش ماهر بدهید و مدل مورد نظرتان را به اوسفارش دهید. فقط باید مراقب بدقولی های احتمالی باشید..


کفش عروس مناسب عکاسی


معمولا کفش هایی که پاشنه های خیلی بلند (ده سانتی متر ) یا خیلی ظریف دارند برای عروس خانم مناسب نیستند. ضمن اینکه راه رفتن او را غیر عادی جلوه می کند تعادل او را نیز بر هم می زند و احتمال زمین خوردن او را زیاد می کند . بعضی از عروس خانم ها به علت اختلاف قد زیادی که با شوهرانشان دارند مرتکب چنین اشتباهی می شوند ولی باید بدانند که زمین خوردن عروس خیلی بدتر از اختلاف قد است. بهترین کار این است که کفش پاشنه بلندتان را فقط برای عکاسی استفاده کنید و یک کفش با پاشنه ی مناسب برای مراسم عروسی در نظر بگیرید. اگر به مدل کفش های تان خیلی وسواس دارید و کفش های پاشنه کوتاه و راحت را نمی پسندید یک پیشنهاد به شما می کنیم: حتما دو جفت کفش برای عروسی تهیه کنید . یک جفت کفش دلخواه و مورد پسندتان که برای عکاسی آتلیه و خوشامدگویی به میهمانان می توانید استفاده کنید و یک جفت صندل یا کفش راحت با پاشنه ی کوتاه تر و ترجیحا جلو باز و پشت باز که برای عکاسی باغ و رقصیدن در مراسم تان از آن استفاده کنید .

کفش عروس مناسب رقص در تالار

سعی کنید روز قبل از عروسی حتما کفش های تان را بپوشید تا پاهای تان به اندازه ی کفش و مدل کفش عادت کند و اگر کفش تان چرم است پاهای تان در آن جا باز کند تا برای عروسی کارتان راحت باشد. در صورتی که امکان پوشیدن لباس عروس تان را داشتید حتما این کار را به همراه پوشیدن کفش های تان انجام دهید و با آن برقصید و راه بروید. زیرا راه رفتن با یک کفش پاشنه دار با لباس پف دار و حجیم کار سختی است و به تمرین نیاز دارد.غروب بهترین زمان برای خرید کفش عروسی است. زیرا بر اثر فعالیت و راه رفتن در طول روز پاها کمی متورم و بزرگ می شود و چون عروسی نیز در غروب برگزار می شود باید کفش تان را به سایز غروب خریداری کنید تا در روز عروسی کفش های تان پای تان را نزند .

کفش عروس محجبه و اسلامی


برای روز عروسی تان سعی کنید کفش راحت انتخاب کنید چون شما مجبورید در این روز زیاد راه بروید و برقصید و اگر کفش تان پاهای تان را ناراحت کند شما را از میهمانی بیزار می کند و آن وقت است که برای تمام شدن این شب به یاد ماندنی لحظه شماری می کنید.شاید این نکته را ندانید پاهای شما هنگام صبح، کوچکتر هستندو در طول روز بر اثر فعالیت روزانه، مقداری متورم و بزرگ می‌شوند، از این رو هنگام غروب آفتاب بهترین زمان خرید کفش است تا اطمینان کامل داشته باشید که کفش انتخابی شما سایز مناسبی دارد و در شب عروسی از تنگی کفش خود رنج نخواهید برد.


کفش عروس پوشیده


در صورتی که قصد خرید کفش پاشنه بلند دارید و تجربه کمی در پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند دارید، مطمئنا در روز عروسی با کفش پاشنه بلند دچار مشکل خواهید شد. پیشنهاد عروسان به شما خرید دو جفت کفش است. کفش اصلی خود را برای عکاسی آتلیه‌ای و فیلمبرداری و ورود به سالن استفاده کنید و از کفشی با پاشنه کمتر برای راه رفتن در سالن و خوشامدگویی به میهمانان و همچنین رقصیدن استفاده کنید.هنگام خرید کفش به کف آن هم نگاهی بیندازید و فقط رویه را نبینید. از بابت استحکام پاشنه ها مطمئن شوید. بهتر است کف کفش کاملا صاف نبوده و شیارهایی داشته باشد. در این صورت هنگام راه رفتن بروی کف براق و صیقلی سالن های عروسی احتمال لیز خوردن شما وجود ندارد. به یاد داشته باشید که لباس عروسی بلند و چند لایه و پف دار است و اگر لباس با سنگ و نگین‌های مختلف کار شده باشد، لباسی سنگین به تن دارید که ممکن است راه رفتن عادی شما را با مشکلاتی روبرو کند. بنابراین لازم است که از بابت استحکام کفش و لیز نبودن کف آن مطمئن شوید.

کفش عروس طلایی

با یک دست پاشنه را نگه دارید و با دست دیگر پنجه کفش را. سپس کفش را خم کنید، تنها جایی که از کفش باید به خوبی انعطاف‌پذیر بوده و خم شود قسمت ابتدای پنجه کفش است، یعنی قسمتی که کفش برای رسیدن به پنجه کمی باریک می‌شود.انعطاف‌پذیری بیش از اندازه کفش نیز مناسب نیست. اگر کفش را درست مثل یک حوله می‌توانید تا کنید، این کفش چندان نمی‌تواند از پا محافظت کندفاصله پاشنه تا زیره میزان فشار وارده به پا را مشخص می‌کند. هرقدر این فاصله بیشتر باشد (حالت ایده‌آل 3 سانتی متر و بیشتر است) کفش راحتی بیشتری خواهد داشت. در واقع فاصله بیشتر بین پاشنه کفش تا بخش زیره به معنا شیب کمتر است. هر قدر فاصله بین این دو کمتر شود (یعنی از 2.5 سانتی متر کمتر) شیب کفش بیشتر شده و هنگام راه رفتن وزن بدن روی پنجه پا قرار می‌گیرد که این امر می‌تواند دردناک باشد

کفش عروس ترک

بورس خرید کفش‌های مجلسی و عروسی خیابان سپهسالار است. در میدان محسنی، پاساژ ونک و پاساژ قائم تجربش هم بوتیک‌های زیادی درکنار هم ردیف شده اند که در میان‌شان کفش های مناسبی برای جشن عروسی پیدا می شوند. برندهای ترک و ایتالیایی کفش‌های باکیفیت و راحتی دارند و البته کفش های چینی هم در بازار فراوان هستند که نمی توانید بر روی کیفیت‌شان زیاد حساب کنید. گاهی در میان کفش های ایرانی هم نمونه های خوبی به چشم می خورند.همنشینی رنگ لباس عروس و کفش اهمیت بسیار دارد. با اینکه بیشتر لباس عروس‌‌ها سفید هستند ولی طیف رنگ‌ سفید در ته رنگ‌های متفاوت مانند یاسی، صورتی، طلایی و … باعث می‌شود هنگام خرید کفش در تشخیص رنگ‌ها دچار مشکل شوید. پس همراه داشتن تکه‌ای از لباس عروس راهنمای خوبی برای انتخاب جنس رویه کفش خواهد بود و نکته دیگر اینکه می‌توانید تکه‌های لباس عروس‌تان را به کفاش بدهید تا بکمک آن‌ها رویه‌ای اختصاصی برای شما بدوزد و یا اگر روی بالا تنه لباستان کار شده است، می توانید بخشی از این تزئینات را بروی کفشتان بکار ببرید.


تاریخ درج: 1397/12/19
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:
 

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله خرید کفش خاص برای عروسی از مجموع 0 امتیاز