استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

خرید کفش عروسی یا نامزدی

خرید کفش عروسی یا نامزدی
خرید کفش عروسی یا نامزدی : هنگام خرید کفش عروسی یا نامزدی تکه ای از پارچه ی لباس تان را به همراه داشته باشید تا بتوانید رنگ کفش و لباس را با هم مطابقت دهید. توجه کنید که والور رنگ های نباتی و شیری و سفید به هم نزدیک است و ممکن است شما را در انتخاب دچار اشتباه کنند.



قبل از خرید کفش عروسی حتما این مقاله را بخوانید تمام نکات در خصوص خرید کفش عروسی و نامزدی اگر لباس عروس تان کوتاه و فانتزی است حتما کفش خاص و فانتزی انتخاب کنید تا با لباس تان هماهنگ باشد.معمولا کفش هایی با بندهای بلند که به صورت ضربدری روی ساق پا بسته می شوند می توانند به پاهای تان زیبایی خاصی بدهند.






در هر صورت اگر اندازه قد لباس عروس طوری باشد که کفش عروسی معلوم باشد حتما باید در خرید کفش سلیقه به خرج دهید.در صورتی که شب قبل از عروسی کفش های تان را به صورت امتحانی پوشیدید و احساس کردید به پاهای تان فشار می آورد می توانید چند صفحه روزنامه را مچاله و با آب لیمو خیس کنید و در کفش فرو کنید و بگذارید تا صبح به همان حالت بماند. با این کار کفش شما کمی جا باز می کند.هنگام خرید کفش عروس به محل برگزاری عروسی توجه کنید. در صورتی که عروسی در باغ برگزار می شود کفش هایی که پاشنه های بلند و باریک دارند انتخاب خوبی نیستند.


خرید کفش عروسی یا نامزدی

زیرا پاشنه کفش در خاک و چمن و سنگ ریزه ها فرو می رود و هم کفش تان خراب می شود و هم مانع راه رفتن شما می شود. اگر کف سالن سنگ یا سرامیک است و یا در زمستان و برف ازدواج می کنید باید از کفش های عاج دار استفاده کنید که مبادا سر بخورید.برای این کار می توانید کفش تان را به یک کفاش بدهید تا کف آن را پلاستیک عاج دار بکوبد.سعی کنید کفش ها یتان با لباس تان هماهنگی داشته باشد. اگر لباس تان ساتن است کفش ساتن بخرید. اگر لباس تان گیپور است از همان گیپور روی کفش تان بدهید. اگر لبه تور سرتان روبان دوزی دارد کفش روبان دار بخرید، اگر روی لباس تان شکوفه دارد روی کفش تان نیز شکوفه بزنید. در صورتی که کفش مورد نظرتان را پیدا نکردید می توانید تکه ای از پارچه لباس عروس تان را به یک کفاش ماهر بدهید و مدل مورد نظرتان را به اوسفارش دهید. فقط باید مراقب بدقولی های احتمالی باشید.

رنگ کفش و لباس عروس
 

سعی کنید روز قبل از عروسی حتما کفش های تان را بپوشید تا پاهای تان به اندازه ی کفش و مدل کفش عادت کند و اگر کفش تان چرم است پاهای تان در آن جا باز کند تا برای عروسی کارتان راحت باشد.در صورتی که امکان پوشیدن لباس عروس تان را داشتید حتما این کار را به همراه پوشیدن کفش های تان انجام دهید و با آن برقصید و راه بروید. زیرا راه رفتن با یک کفش پاشنه دار با لباس پف دار و حجیم کار سختی است و به تمرین نیاز دارداگر به مدل کفش های تان خیلی وسواس دارید و کفش های پاشنه کوتاه و راحت را نمی پسندید یک پیشنهاد به شما می کنیم: حتما دو جفت کفش برای عروسی تهیه کنید.یک جفت کفش دلخواه و مورد پسندتان که برای عکاسی آتلیه و خوشامدگویی به میهمانان می توانید استفاده کنید و یک جفت صندل یا کفش راحت با پاشنه کوتاه تر و ترجیحا جلو باز و پشت باز که برای عکاسی باغ و رقصیدن در مراسم تان از آن استفاده کنید

کفش عروس شیری و سفید

معمولا کفش هایی که پاشنه های خیلی بلند (ده سانتی متر ) یا خیلی ظریف دارند برای عروس خانم مناسب نیستند. ضمن اینکه راه رفتن او را غیر عادی جلوه می کند تعادل او را نیز بر هم می زند و احتمال زمین خوردن او را زیاد می کند.بعضی از عروس خانم ها به علت اختلاف قد زیادی که با شوهرانشان دارند مرتکب چنین اشتباهی می شوند ولی باید بدانند که زمین خوردن عروس خیلی بدتر از اختلاف قد است.بهترین کار این است که کفش پاشنه بلندتان را فقط برای عکاسی استفاده کنید و یک کفش با پاشنه مناسب برای مراسم عروسی در نظر بگیرید.کفش عروسی باید با لباس و فصل عروسی متناسب باشد. مثلا یک کفش جلوباز نقره‌ای همراه یک پیراهن دکلته و پشت باز برای یک عروسی در فصل تابستان فوق العاده است یا اینکه یک کفش ابریشمی جلوبسته شیری رنگ، با یک پیراهن ساده حریر با دامن پفی برای عروسی‌های پاییز و زمستان مناسب‌تر است.اولین نکته‌ای که در مورد پاشنه وجود دارد این است که با کفش عروسی نباید همقد یا بلندتر از داماد شوید. پاشنه کفش باید به اندازه‌ای باشد که بتوانید با آن به راحتی راه بروید و پای شما با آن پیچ نخورد.

کفش عروس ژورنالی

ضمن اینکه مثلا برای عروسی‌هایی که در ساحل گرفته می شود بهتر است کفشتان پاشنه نداشته باشد و اگر عروسی شما در باغ است، بهتر است برای راحتی خودتان پاشنه کفش‌تان کوتاه باشد.کفش عروس باید حتما راحت باشد؛ این نکته حتی از زیبایی کفش هم مهم‌تر است. شما قرار است در تمام شب این کفش را به پا داشته باشید، با آن راه بروید، عکس بگیرید، برقصید و.. پس نباید پاهای شما را اذیت کند.می‌توانید کاملا کلاسیک و بدون ریسک کفش‌تان را همرنگ لباس عروس‌تان انتخاب کنید. انتخاب کفش از رنگ‌های هم‌خانواده‌ رنگ لباس عروس هم فکر خوبی است. همچنین می‌توانید کفش‌تان را همرنگ اکسسوری‌ها انتخاب کنید؛ طلایی یا نقره‌ای. کفش عروس می‌تواند با مروارید، سنگ، منجوق، مهره و… هم تزئین شده باشد.ابریشم، ساتن و کِرپ، انتخاب‌های رایجی هستند؛ چون اغلب جنس لباس عروس یکی از این‌هاست. با این وجود این‌ها انتخاب حتمی نیست و جنس کفش‌تان می‌تواند متفاوت از جنس لباس‌تان باشد.کفش عروس: پیدا کردن کفش مناسب برای عروس خانم طوری که به اندازه کافی زیبا و راحت باشد، کمی مشکل است. امیدواریم با این راهنمای انتخاب کفش مناسب برای عروس این انتخاب را برایتان ساده‌تر کنیم.



تاریخ درج: 1397/12/19
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله خرید کفش عروسی یا نامزدی از مجموع 0 امتیاز