استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

خواستگاری با چشمان باز یا بسته ؟

خواستگاری با چشمان باز یا بسته ؟
 در مجلس خواستگاری، خودسانسور نباشیم یه حرف که رو دلمه یه سوال که رو لبمه...










به گزارش سایت دوشیزه از شهرآرا ؛ سروش- می‌گوید که تا به حال 31بار رفته خواستگاری اما هربار که ماجرا داشته جوش می‌خورده، بهانه‌ای آورده و هرچه خانواده‌ها رشته بودند، پنبه کرده است. یک‌بار که بالاخره سردرد دلش باز شد، برایم گفت: از ازدواج نمی ترسم، از خودم می‌ترسم که توی جلسات خواستگاری به آدمی غریبه تبدیل می‌شوم. من فلان رفتار را دوست ندارم؛ اما از ترسِ «متعصب» لقب گرفتن، تظاهر به روشن‌فکری افراطی می‌کنم. حتی نمی‌توانم از «سفید» که رنگ مورد علاقه‌ام است، بگویم. وقتی هم که حرف‌ها جدی ‌می‌شوند، هول برم می‌دارد که نکند یک روز دختری که به من «بله» می‌گوید، بفهمد به دلیل احمقانه‌ای چون ترس، از خودم آدم دیگری در نگاه او سا‌خته‌ام...
قصه این دوست من، شبیه داستان جوان‌های زیادی‌ است که به دلایل متعددی در جلسات خواستگاری دست به خودسانسوری می‌زنند. در مجال اندک امروز دکتر ترخان، روان‌شناس و کارشناس مسائل خانواده برایمان از بعضی از این اشتباهات می‌گوید.

فرصتی برای کشف
بعضی جوان‌ها در مجلس خواستگاری حتی به اندازه زمانی که می‌خواهند یک دست لباس بخرند، سوال نمی‌پرسند. این یعنی از دست رفتن همه آن فرصت‌هایی که برای کشف نکات جدید در برابر شریک آینده زندگی ‌خود دارند. بیشتر برای این مسئله دلایل مختلفی مطرح می‌شود. به عنوان مثال دو نفر که از قبل همدیگر را می‌شناسند و بین آن‌ها علاقه‌ای وجود دارد، نمی‌خواهند با طرح سوال، جنبه‌های عاطفی ارتباطشان را مخدوش کنند.

وقتی که می‌ترسیم...
عده‌ای هم می‌ترسند پاسخی که دریافت می‌کنند به مذاقشان خوش نیاید، پس در کل بی‌خیال طرح سوال می‌شوند؛ اما در مواردی هم فرد نگران است که‌ اگر فلان سؤالی را مطرح کند، خودش هم خطاب همان سوال قرار گیرد. این وسط افرادی هم هستند که به واسطه تجربه کمی که دارند نمی‌دانند باید از چه موضوعی بپرسند...

حالا چه‌کار کنیم؟
به همه این افراد می‌گوییم که همه ترس‌های شما به این علت است که تصویر روشنی از ازدواج ندارید. پرسیدن سوال، شاهراه شناخت دیگری است. هرچه اطلاعات شما در مورد طرف مقابل تان بیشتر باشد از تصمیمی که در پایان می‌گیرید، کمتر پشیمان خواهید شد. یادتان باشد که درگیر ازدواجی ناموفق شدن، به ترس ما از به هم خوردن شرایطی که در آن هستیم، نمی‌ارزد. از طرفی توصیه می‌کنیم حتما در خصوص سوالاتی که کمک می‌کنند تا رابطه‌تان شفاف شوند، مطالعه کافی انجام دهید.

چشمان باز و بسته
توصیه آخر ما این است که چشمانتان را قبل از ازدواج-بدون افتادن در دام وسواس- باز کنید و بعد از آن هم چشم‌هایتان را گاهی ببندید.
مشاور امروز: دکتر ترخان


تاریخ درج: 1395/01/18
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله خواستگاری با چشمان باز یا بسته ؟ از مجموع 0 امتیاز