استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

راهنمای جامع روز خواستگاری

راهنمای جامع روز خواستگاری

دوشیزه به نقل از کریز : آ قایان ! با گل فروشی صلح کنید!!! برای مراسم خواستگاری حتما باید گل بخرید! سعی کنید گل هایی که می خرید شاخه دار و نوک تیز و با رنگ تند نباشد. یک رنگ و از یک نوع باشد هر رنگ یا نوعی که دوست دارید. صورتی ؛ رنگ آرامش بخشی است و مناسب به نظر می رسد. گل ها حتی الامکان کوچک و دست داماد باشد. گل را به دست عروس بدهید نه پدر عروس!



گل فروشی دل


در خانه ی عروس گلدانی آماده باشد تا مجبور نشوند همان زمان به دنبال گلدان بگردند! عروس گل را می گیرد و در گلدان می گذارد و می نشیند . و حتما باید در اتاق حضور داشته باشد. ساعت خواستگاری! ساعت خواستگاری باید مناسب باشد . در تمام ادیان به این ساعت معتقدند. مثلا در فرهنگ ما مسلمانان شب جمعه، اعیاد مذهبی، و روز تولد بزرگان دین ساعت های مبارکی برای خواستگاری است. ساعت خواستگاری بهتر است 6 تا 7 بعد از ظهر باشد مراسمی یک ساعته و بدون خوراکی!

طرز لباس پوشیدن در خواستگاری
لباسی که در این مراسم می پوشید بهتر است راحت و با رنگی ملایم باشد . دقت کنید که طرز لباس پوشیدن ، رفتار ، راه رفتن و خوردن و آشامدن نشانگر فرهنگ شماست! و خانواده ی دختر و پسر طی همین مراسم یک ساعته با فرهنگ یکدیگر آشنا می شوند.
وضعیت اتاق: اتاق خواستگاری بی تجمل و دارای رنگی ملایم باشد. وسایلی از قبیل رادیو و تلویزیون باعث حواس پرتی خواهد شد. خانواده ی عروس به عنوان میزبان بهتر است در پایین اتاق بنشینند.

طرز پذیرایی در خواستگاری
وقتی مهمانها در زدند در را کمی دیر تر باز کنید . نه آنقدر دیر که زیر باران خیس شوند و نه آتقدر زود که فکر کنند پشت در منتظر بوده اند. در فصول گرم سال نوشیدنی بهتر است آبمیوه و در فصول سرد ، چای باشد. شیرینی را باید حتما در ظرف بچینیم. بعد از صحبت کردن اگر طرف مورد پسند قرار گرفت شیرینی می آورند. هنگام پذیرایی از فرد سرنوشت ساز یعنی "مادر داماد" شروع کنید! بعد پدر و خود داماد و سپس خانواده ی خودتان! ( حتما از خانواده ی خودتان نیز پذیرایی کنید) طرز خوردن و آشامیدن نشانه ی تشخیص است! هر دو طرف از طرز خوردن و آشامیدن می توانند به شخصیت یکدیگر پی ببرند. بهتر است نوشیدنی آرام و آهسته نوشیده شود. و حتی الامکان برای تر کردن گلو! برای آوردن شیرینی باید قدری تامل کرد زیرا آوردن آن به معنی پذیرفتن داماد و برداشتن شیرینی از طرف خانواده ی داماد به معنی پذیرفتن عروس است.

طرز صحبت کردن در خواستگاری
بسیار جالب توجه است که در بعضی مراسم خواستگاری تا 32 بار احوال پرسی تکرار می شود! و پس از آن سکوتی سنگین حکمفرما می شود. دختر قلبش می زند و پسر عرق می ریزد.و همه به دیوار و سقف و قالی چشم می دوزند! خانواده ی دختر یا حتی خود دختر می توانند در مورد تحصیلات و یا هنر های مورد علاقه تعریف بکنند. و طوری گفتگو ادامه یابد که خانواده ی پسر نیز اطلاعاتی از پسر ارائه دهند. بهتر است در جمله یاول رازها و معایب خود را نگویید! شاید اصلا طرفین را نپسندیدند پس لزومی ندارد مردم از اسرار زندگیتان اطلاع پیدا کنند. مدتی پس از پایان مراسم خواستگاری نظریه های خود را اعلام نمایید تا در این فاصله بتوانید بیشتر در مورد یکدیگر تحقیق کنید در صورت تمایل .......................................و السلام


تاریخ درج: 1394/09/28
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله راهنمای جامع روز خواستگاری از مجموع 0 امتیاز