استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

فاکتورهای مهم برای انتخاب باغ و سالن عروسی

فاکتورهای مهم برای انتخاب باغ و سالن عروسی
فاکتورهای مهم برای انتخاب باغ و سالن عروسی : برگزاری جشن عقد و عروسی در باغ تالارهای لوکس ، شیک و مجلل آرزوی هر زوج جوانی است . سایت دوشیزه ملاک های انتخاب تالارعروسی خوب یا باغ با تشریفات پذیرایی لاکچری را در این مقاله تخصصی منتشر کرده است









سالن ها نقش موثري را در برگزاري مجالس عروسي باشکوه و تمام عيار ايفا مي کنند. رزرو يک سالن متناسب با خواست و هزينه هاي عروس و داماد، مي تواند خاطره خوشي را در ذهن آنها قرار دهد. اما هميشه انتخاب يک سالن عروسي خوب کار راحتي نيست. بخصوص اينکه قبل از برگزاري جشن کارهاي ديگري نيز از قبيل تهيه جهيزيه، تهيه خانه، تدارکات عروسي و ... بايد انجام شوند. بنابراين گاهي پيدا کردن سالن خدمات عروسي خوب به يک دغدغه تبديل مي شود. براي کاهش استرس هاي قبل از برگزاري جشن، معيارهاي انتخاب بهترين تالارهاي عروسي را در زير شرح مي دهيم.




به گزارش دوشیزه به نقل از تشریفات ثمین :

1- هزينه و قيمت متناسب:
اولين معيار براي انتخاب يک سالن عروسي متناسب و خوب، توجه به قيمت و هزينه هاي ورودي است. البته بايد توجه داشت سطح کيفيت و همچنين ميزان خدمات و امکاناتي که در يک سالن برقرار است، تاثير زيادي بر هزينه ها دارد. در صورتي که قصد داريد در هزينه هاي عروسي صرفه جويي کنيد، بهتر است يک سالن ارزان قيمت را انتخاب کنيد.

2- محيط و فضاي سالن:
فضاي سالن بايد زيبا و دلنشين باشد. به طوري که تا زماني که مهمانان در سالن هستند احساس راحتي داشته باشند. يک فضاي باز و بزرگ که جاي نشستن، قدم زدن، رقص و شادي و ... را براي مهمانان فراهم کند، يکي از ويژگي هاي مهم يک سالن خدمات عروسي محسوب مي شود.

3- نورپردازي سالن: 
زيبايي سالن بوسيله برخي آيتم ها انجام مي شود. تزئين سالن با گل هاي زيبا که در برخي از سالن ها از گل هاي طبيعي استفاده مي شود و نورپردازي نقش زيادي را در شکوه جشن عروسي دارند. در سالن هاي مجلل، نورپردازي به شکل هنرمندانه اي انجام مي شود. به طوري که تمامي قسمت هاي سالن را تحت تاثير قرار مي دهد.

خدمات عروسي,سالن خدمات عروسي,برگزاري مراسم عروسي 

4- داشتن پارکينگ عمومي:
يکي از موارد ضروري براي تمامي تالارهاي عروسي، داشتن پارکينگ اختصاصي است. بطوري که تمامي مهمانان بتوانند به راحتي خودروي خود را در پارکينگ قرار داده و هيچ نگراني از بابت آسيب يا سرقت خودرو نداشته باشند. در صورتي که سالن تشريفات عروسي در وسط شهر قرار دارد، وجود پارکينگ ضرورت بيشتري پيدا مي کند.

5- داشتن جايگاه زيبا براي عروس و داماد: 
جايگاه عروس و داماد هميشه متفاوت از ساير قسمت هاي سالن است و اين تفاوت بايد به شکل هنرمندانه اي نمودار باشد. در سالن هاي خوب، اصولا جايگاه عروس و داماد بوسيله گل، نورپردازي، پرده هاي حرير و ساتن، مبلمان هاي لوکس، لوستر و ... تزئين مي شود. همچنين جايگاه عروس و داماد در مکاني بالاتر از سطح سالن قرار مي گيرد. به طوري که عروس و داماد مي توانند به تمام سالن اشراف داشته باشند.

6- سرويس دهي منظم و دقيق پرسنل:
پذيرايي دقيق و منظم از مهمانان يکي از مهمترين ويژگي هاي يک سالن خوب به شمار مي رود. پرسنل خدمات عروسي بايد به کار خود مسلط باشند و به تمامي قسمت هاي سالن سر بزنند. ضمن اينکه برطرف کردن نيازهاي مهمانان در اولويت است. خوشرويي و تعاملات سنجيده با مهمانان از مهمترين خصيصه هاي پرسنل يک سالن خوب به شمار مي رود.

7- داشتن اتاق پرو لباس بزرگ:
وجود اتاق پرو براي سالن هاي خدمات عروسي ضرورت دارد. مهمانان در بدو ورود به سالن قصد تعويض لباس خود را دارند. بنابراين بايد مکان مجزايي وجود داشته باشد تا بتوانند براحتي خود را براي حضور در جشن حاضر کنند.

8- اتاق عقد تميز و به روز:
در حالي که برخي از خدمات عروسي به سفره عقد تمايل دارند، برخي ديگر به تزئين يک اتاق تميز و مدرن مي پردازند. در اين اتاقها سفره عقد به صورت مجزا چيده مي شود که البته جنبه نمايشي داشته و براي فيلمبرداري و عکاسي مکان مناسبي مي باشد.

9- خوانند و دي جي:
هيجان انگيز کردن جشن عروسي با وجود خواننده و دي جي صورت مي گيرد. خواننده ها با گرم کردن محفل، مهمانان را به وجد آورده و جشن را باشکوه تر مي کنند. 


10- موقعيت و دسترسي شهري: 
يک سالن عروسي خوب بايد به ميدان هاي اصلي شهر دسترسي داشته باشد. در صورتي که در حومه شهر قرار گرفته، نبايد فاصله آن تا مرکز زياد باشد و يا خيلي دور افتاده باشد. در اين صورت رفت و آمد را براي مهمانان و مدعوين مشکل مي کند. در زمان رزرو سالن عروسي بايد به موقعيت سالن نيز توجه داشت.

11- ظرفيت سالن پذيرايي تالار عروسي: 
ميزان ظرفيت تالار عروسي بايد به اندازه تعداد مهمانان باشد. قبل از اينکه سالن را رزرو کنيد، بهتر است ابتدا يک سرشماري از تعداد مهمانان خود داشته باشيد و سپس متناسب با تعداد آنها، يک سالن عروسي مناسب را رزرو کنيد.

12- شکل ظاهري سالن: 
يک سالن پذيرايي مناسب بايد از نظر شکل ظاهري و معماري ساختار زيبا و متناسبي داشته باشد. رنگ ديوارها تاثير زيادي بر روحيات مهمانان دارد. سالن هايي که سقف کوتاه و ديوارهايي با رنگ هاي کدر دارند، دلگيرند و مهمانان احساس راحتي نخواهد داشت.

13- روکش صندلي ها و روميزي ها:
در زمان انتخاب تالار بايد به دقت روکش هاي صندلي ها و ميز ها را بررسي کنيد. روکش ها علاوه بر داشتن رنگ و طرح زيبا، بايد تميز باشند و هيچگونه پارگي در آنها نباشد.

14- ميز شام عروس و داماد:
ميز شام عروس و داماد در بهترين سالن ها به صورت مجزا است که از نظر ظاهري بسيار زيبا و رمانتيک نيز هست.

15- سرويس هاي بهداشتي:
استفاده مهمانان از سرويس بهداشتي امري اجتناب ناپذير است. در صورتي که سرويس بهداشتي تميز نباشد، نمي توان سالن را در رديف بهترين ها محسوب کرد. در زمان رزرو بايد اين قسمت از سالن به دقت بررسي شود.




تاریخ درج: 1396/05/29
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله فاکتورهای مهم برای انتخاب باغ و سالن عروسی از مجموع 0 امتیاز