استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

همه چیز در مورد دسته گل مناسب عروس

همه چیز در مورد دسته گل مناسب عروس
همه چیز در مورد دسته گل مناسب عروس  :همه ی ما بی شک در مراسم های عروسی افراد فامیل و دوستان و آشناهایمان شرکت کردیم و در هر مراسم متناسب با فرهنگ ،شرایط اقتصادی و سلیقه ی شخصی عروس و داماد و غیره  در دست عروس دسته گل های متفاوتی را دیده ایم. وجود دسته گل در دستان عروس از گذشته تا به امروز فارغ از تغییر شکل و ظاهرش داِئمی بوده و به نوعی جز غیر قابل حذف از مراسم به شمار میرود









.نکته ای که شاید خیلی از ما ندانیم این است که گل عروسی ، نوع گل به کار رفته درآن وتزیین آن حامل پیامی نشات گرفته از احساسات درونی عروس خواهد بود ،پس بهتر است نگاهی به تاریخچه ی دسته گل عروس و پاسخ به این سوال که چرا باید در انتخاب دسته گل عروسی دقت کنیم و ساده از کنار این موضوع عبورنکنیم بندازیم.
در واقع در زمان خیلی قبل تر از یونان باستان، دسته گل عروس وجود داشته است اما نه به شکل امروزی آن  و نه حتی با عنوان (دسته گل عروس ) در آن زمان مردم باور داشتند تزیین لباس عروس توسط گل و برگ ها عروس را از گزند نیروهای شر حفظ خواهد کرد و در ضمن فرشته هایی حامل پیام های خوشبختی و اقبال را محافظ عروس قرار خواهد داد و خوش یمنی برای عروس و داماد را به دنبال می آورد.این رسم تا قرن ها ادامه داشت و حتی در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا ،انتخاب دسته گل عروس به دستور و سلیقه شخصی او انجام می¬شد.اما امروزه با گذشت زمان شخص عروس خودش با توجه به سلیقه¬ی شخصی خود نوع گل ها ، مدل ،شکل تزیین و طبیعی یا مصنوعی بودن  دسته گل را انتخاب میکند.
 دسته گلی که در  دستان عروس خانم  قرار می‌گیرد  اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا از اولین ساعات روزعروسی تا آخرین لحظه همراه اوست و زیبایی دسته گل نگاه های همه را جذب می‌کند و آن را نشانه¬ی سلیقه و هنر عروس  و داماد می‌دانند؛ دسته گل عروس بهتر است با آرایش و لباس عروس همخوانی داشته باشد تا در زیباتر شدن عروس کمک کند.
گل‌هایی که در جشن و سالن عروسی دیده  می‌شوند  مخصوصأ دسته گل  عروس ،   نه‌تنها  در داشتن یک حس خوب به مهمان‌ها کمک می‌کنند بلکه در همه عکس‌ها و فیلم‌ها جلوه می کند و برای همیشه ضبط می‌شوند، وقتی که مهمان‌ها وارد سالن می‌شوند، اولین چیزی که  نظرشان را جلب می‌کند زیبایی گل‌هایی است که سالن با آن‌ها تزئین شده و مدل دسته  گل عروس است..
 دسته گل عروسی در روز مراسم  تکمیل کننده¬ی ظاهر عروس می¬باشد پس بهتر است همراه با  در نظر گرفتن سلیقه خود عروس از مشورت فروشنده¬ی دسته¬گل که اطلاعاتش در این زمینه  کامل است بهره برد تا بتوان بهترین گزینه را انتخاب کرد.
نکاتی که در انتخاب نوع دسته گل روز عروسی باید به انها توجه کرد :
حال و هوای عروسی شما
به یاد داشته باشید شما و همسرتان هستید که چگونگی مراسم و حال و هوایش را مشخص می کنید. رنگ لباس عروس و داماد و رنگ اتاق عقد و سالن عروسی اینکه عروسی شما در کدام فصل از سال برگزار می شود، شخصیت زن و شوهر چگونه است و محفل شما سنتی است یا عاشقانه و به سبک فیلم های رمانتیک، پر زرق و برق و شهری یا روستایی همگی در انتخاب مدل دسته گل موثر میباشد.
بودجه خود را در نظر بگیرید
به بودجه خود پایبند بمانید. تصمیم بگیرید همان قدر که توافق کرده اید برای دسته گل عروس هزینه کنید.
راحتی آن را در نظر بگیرید
حمل دسته گل های گرد و کوچک آسان است اما نسبت لباس و خود عروس را هم در نظر بگیرید.
رنگ و سبک متفاوت
هر چند اشاره کردیم دسته گل تان باید منعکس کننده ی جو کلی عروسی¬تان باشد اما اگر لباستان ساده است نگران نشوید و با انتخاب رنگ و سبکی متفاوت برای دسته گل تان آن را بیشتر نمایان کنید.
سبک و نوع لباس عروس
قبل از اینکه دسته‌گل‌تان را سفارش دهید به سبک لباس عروس‌تان توجه کنید. قرار است شما در آن شب رویایی چه لباسی بپوشید، یک لباس کلاسیک و پرنسسی، یک لباس ساده سفید یا یک لباس مسحورکننده مدرن؟  در ابتدا سبک لباس شما در انتخاب دسته‌گل  بسیار مهم است. اگر لباسی با دنباله بلند دارید،
می‌توانیددسته‌گل‌های آبشاری را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید لباس پرنسسی بپوشید، دسته‌گل‌های گرد بیشتر با لباس شما جور در‌می‌آیند. در اصل تناسب دسته‌گل با لباس‌تان خیلی در زیبایی شما موثر است .
اگر شما حال‌وحوصله در دست داشتن دسته‌گل در تمام جشن ازدواج‌تان را ندارید، بهتر است دسته‌گل‌های دستبندی کوچکی را سفارش دهید که به‌وسیله یک کش که روی آن با روبان تزیین شده مثل یک دست‌بند دور مچ شما بسته می‌شود را انتخاب کنید.
دسته گل باید طوری باشد که جزئیات لباس عروس پنهان نشود و اگر لباس عروس دارای تزییات زیاد است بهتر که دسته گلی انتخاب شود که گل های ان به طور اویزان قرار نگیرند و عروس بتواند تا انتهای مراسم به راحتی آن را رو ی ساعد دست خود حمل کند.

 
تناسب بین نوع دسته گل و ظاهر عروس
مشخصات ظاهری عروس یعنی اندام و قد او نیز در انتخاب دسته گل موثر است عروس خانم های قد بلند بهتر است از دسته گل هایی به شکل پله ای یا آویزان استفاده کنند و عروس خانوم هایی با قد کوتاه تر از دسته گل های کوچک و توپر بهره ببرند.
انواع گل و نماد مخصوص به هر یک از گل ها
نوع گل انتخاب شده و پیامی که به دیگران میرساند نکته ی مهم دیگری ست که باید به آن توجه کرد.بیشترین گل هایی که در دسته گل عروس استفاده میشوند ، گل لیلیوم که نماد خلوص و بزرگی ست ، گل مریم بیانگر خوشبختی ست،گل صد تومانی که در فقط در فصل بهار میروید نشان بخشش و مهربانی ست ،گل ارکیده نشان از زیبایی میدهد اما گل رز را هرگز نباید فراموش کرد که بسته به رنگ آن پیامی متفاوت دارد گل رز قرمز نماد عشق ،گل رز صورتی بیانگر نعمت و گل رز سفید نشانگر پاکی میباشد. لیلیوم یا سوسن گلی بسیار زیبا، خوشرنگ و پرطرفدار است و البته کمی هم گران قیمت است.. اگر از این گل برای دسته گل عروس خود استفاده می کنید، حتما از نژادهای هلندی آن استفاده کنید چرا که در برابر گرما و کم آبی، مقاوم تر هستند و در طول جشن عروسی، پژمرده نخواهند شد.
گل لاله یک گل زیبای بهاری است که انتخاب جالبی برای دسته گل عروس خواهد بود. لاله نماد خوشبختی است و در طرح ها و اندازه های مختلف کشت می شود و به همین دلیل، سلیقه های زیادی را به خود جلب می کند.
 گل ادریسی به خاطر زیاد بودن گلبرگ¬هایش بسیار طرفدار دارد ضمن اینکه از نظر هزینه مناسب می¬باشد.
 فصل برگزاری مراسم عروسی
فصلی که مراسم عروسی در آن برگزار می¬شود نکته ی مهم دیگری در انتخاب دسته گل عروس است.  
اگر شما ترکیب رنگ دسته‌گل‌تان را هماهنگ با فصل سال انتخاب کنید، زیبایی بیشتری به ظاهر خود خواهید بخشید .دسته‌گل‌های کهربایی، نارنجی و قرمز با فصل پاییز هماهنگی دارند  اما دسته‌گل‌های نقره‌ای، سفید و طلایی برای فصل زمستان مناسب‌اند. اگر قرار‌است برای فصل بهار جشن ازدواج‌تان را برگزار کنید، سراغ دسته‌گل‌های صورتی، آبی و سبز بروید. دسته‌گل‌هایی به رنگ مرکبات هم برای عروسی تابستانی شما عالی خواهند بود.
اگر کمی ابتکار به خرج دهید می‌توانید دسته‌گل‌هایی که در آن از ترکیب میوه‌ها و سبزی‌ها و حتی تور و روبان استفاده شده باشد انتخاب کنید . البته این نوع دسته‌گل برای عروس‌هایی مناسب است که دوست دارند متفاوت باشند.

محیط برگزاری مراسم
موضوع دیگر و قابل توجه ، اگر  قرار است جشن ازدواج شما در یک فضای بسته و کوچک مثل منزل‌تان برگزار شود به سراغ گل‌هایی در دسته‌گل‌تان بروید که بوی زیادی نداشته باشند. مثلا گل مریم و شب‌بو برای چنین مراسمی مناسب نیستند. برعکس شما می‌توانید چنین گل‌های خوش‌بویی را برای جشن‌هایی در فضاهای بزرگتر و باز استفاده کنید.
نداشتن آلرژی به نوع گل های به کار رفته در دسته گل
همچنین باید اگر  به حساسیت فصلی دچار هستید، در انتخاب گل‌ها دقت کنید. به هر حال دیدن عروسی که مدام عطسه می‌زند و دچار آب‌ریزش بینی شده، چندان جالب نیست.
حفظ تمیزی و زیبایی لباس
دسته گلی که انتخاب میکنید نباید باعث کثیف شدن لباس عروستی تان شود برای مثال شامل گل هایی نباشد که گرده های گل روی لباس بریزند و لباس را کثیف کنند.
دسته گل ساقدوش
اگر ساق دوش دارید به یاد داشته باشید دسته گل شما باید از دسته گل ساقدوش (یا ساقدوش ها) شما بزرگتر باشد. انتظار می رود شکل ظاهری دسته گل تان ویترین کاملی از رنگ و سبک انتخابی شما باشد. شما به عنوان عروس انواع مختلفی از گزینه ها را برای دسته گل ساقدوش هایتان  در اختیار دارید.
برای گل ساقدوش عروس می توانید مدل های دسته گل طبیعی یا مصنوعی، مچ بند گل طبیعی یا مصنوعی و حلقه گل  را انتخاب کنید که در بین همه، حلقه گل برای مراسم عروسی  یکی از محبوب ترین اکسسوری های ساقدوش عروس است. بسیاری از عروس خانم ها دوست دارند رنگ دسته گل های ساقدوش ها  با دسته گل خود عروس یکسان باشد و بعضی از عروس ها تمایل دارند دسته گل عروس  متفاوت از دسته گل های ساقدوش های وی باشد.  اما یکی از مهم ترین نکته ها در انتخاب  دسته گل برای  ساقدوش ها  هماهنگی رنگ دسته گل آنها با رنگ لباس  هایشان میباشد .






تاریخ درج: 1399/07/28
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله همه چیز در مورد دسته گل مناسب عروس از مجموع 0 امتیاز