استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

پاسخ به سوالات دوران نامزدی و عقد

پاسخ به سوالات دوران نامزدی و عقد

در اين مقاله به سوالات رايج درباره دوران عقد پاسخ مي دهيم، با ما همراه باشيد:
الف) آيا در دوران نامزدي و عقد هم مي توان شناخت کسب کرد؟ اگرچه لازم است که شناخت نسبي براي شروع يک زندگي و انتخاب فرد مناسب را در همان دوران خواستگاري به دست آورده باشيد، ولي دوران عقد هم به نوبه خود شناختي نسبت به يکديگر به زوجين مي دهد. درواقع دوران عقد، دوران شناخت بهتر و عميقتري است و اين شناخت مي تواند مقدمه اي بر سازگاري بهتر و تفاهم بيشتر در دوران پس از عروسي باشد.



درواقع در اين دوران، از طرفي به دليل اينکه برخي رودربايستي ها و ترسها کمتر شده است و از طرف ديگر زوجين در موقعيت هاي گوناگوني مانند منزل اقوام، مسافرت، گشت و گذارهاي دو نفره و ... در کنار هم هستند، مي توانند شناخت بيشتري از خلقيات يکديگر به دست آورند.
ب) رفت و آمدهاي دوران عقد چقدر بايد باشد؟ بهترين راه آن است که زن و شوهر در محيطي آرام با يکديگر در اين باره به گفتگو بنشينند و در اين رابطه، نظر خانواده دختر را نيز در نظر داشته باشند زيرا ممکن است خانواده دختر، شرايطي داشته باشند که رفت و آمد پسر را به منزل خانواده دختر محدود کند؛ مسائلي از قبيل: محدوديت هاي اقتصادي، فضاي منزل کوچک و محدود، وجود فرزندان کوچکتر و ... . آقايان توجه کنند:

1- حتماً پيش از رفتن به منزل خانواده همسرتان، با همسرتان هماهنگ کنيد تا آمادگي بهتري داشته باشند.
2- در ميزان ارتباطات خود تعادل را حفظ کنيد. اينگونه نباشد که چند روز پشت سرهم رفت و آمد داشته باشيد و چند روز پشت هم، خبري از همسرتان نگيريد!
3- براي بيرون رفتن و يا مسافرت با همسرتان، به عرف خانواده او توجه کنيد.
4- در ديدارهايتان، حتماً به همسرتان ابراز محبت کنيد! رسول خدا (ص) فرمودند: «هرچه ايمان انسان کاملتر باشد، به همسرش بيشتر اظهار محبت مي کند
البته بسيار مراقب باشيد که اين ابراز محبت در خلوت دو نفره تان انجام گيرد و در حضور ديگران، بخصوص فرزندان کوچکتر، خوددار باشيد.
5- در مناسبتها به همسرتان هديه بدهيد، هرچند هديه اي کوچک باشد! دردسرهاي دوران عقد شناخت در دوران عقد مي تواند مقدمه اي بر سازگاري بهتر در دوران پس از عروسي باشد خانمها توجه کنند:

1- همسرتان را در جريان آداب و رسوم خاص و عرفهاي ارتباطي که براي خانواده تان مهم هستند، بگذاريد.
2- گاهي شما نيز براي ابراز محبت به همسرتان، هديه دهيد! البته بسته به عرف خانواده تان، ماين هديه مي تواند از طرف شما به تنهايي، و يا شما و خانواده تان باشد.
3- اگر شرايط منزلتان طوري است که ارتباط دونفره را مشکل مي کند، مي توانيد تفريحات دونفره تان را در خارج از منزل، برنامه ريزي کنيد.

ج) روابط زناشويي چگونه باشد؟ در دوران محرميت نامزدي، با اينکه به هم محرم هستيد ولي بسيار بهتر است که ارتباط جسماني برقرار نکنيد و دختر نيز پوشش خود را تا حد زيادي رعايت کند چون ممکن است يکي از طرفين يا هردو به دلايلي از عقد و ادامه رابطه، منصرف شود که در اين حال، عدم رابطه جسمي به نفع هردو نفر است. بعد از خواندن خطبه عقد، مي توان پوشش کمتري داشت و ارتباطاتي را برقرار نمود
ولي بهتر آن است که آن مقدار از رابطه جنسي که عرفاً به بعد از عروسي موکول شده است رعايت شود. نکته بسيار مهم: هم آقايان هم خانمها بسيار به اين نکته مهم توجه داشته باشند که عدم تمايل هر يک از زوجين به برقراري هرگونه رابطه جسماني با يکديگر، مسئله اي طبيعي نيست!
به عبارت ديگر، در دوران عقد، دختر و پسر نيازمند برقراري ارتباط زناشويي با يکديگر هستند و چنانچه يکي از زوجين، از برقراري هرگونه ارتباطي طفره مي رود، بايد علت آن را بررسي کرده و مشکل را حل کرد. برخي از دلايل اينگونه رفتارهاي غير طبيعي عبارتند از: ازدواج تحميلي، عجله مرد در برقراري ارتباط عدم برقراري پيوند عاطفي بين زوجين، بي اعتمادي به يکديگر، نياموختن مهارتهاي ارتباطي، ترس از مردان در زن، مشکلات روحي قبلي، عدم ترشح هورمونهاي جنسي، وجود ارتباطات خارج از چهارچوب ازدواج، عدم اطمينان از توانمندي در ارضاي ديگري و ...
راه حل مناسب اين است که در محيطي آرام و به دور از تنش، و در خلوتي دو نفره، انتظار خود را از همسرتان بگوييد و به او اطمينان دهيد که او را دوست مي داريد و اگر مشکلي هست به او در رفع آن کمک خواهيد کرد. سپس مشکل مطرحه شده از طرف همسرتان را اگر جسماني بود به کمک پزشک متخصص و اگر جنبه روحي داشت به کمک مشاور متعهد برطرف کنيد.


تاریخ درج: 1395/04/03
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله پاسخ به سوالات دوران نامزدی و عقد از مجموع 0 امتیاز