استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

چشم و همچشمی در خرید عروسی

چشم و همچشمی در خرید عروسی
خرید عروسی از جمله رسوم زیبایی است که از نیاکان ‌ما به یادگار مانده است.







به گزارش دوشیزه به نقل از جام جم : خرید عروسی همواره خاطره خوشی در ذهن زوجین ثبت می‌کند، اما یکی از اتفاقاتی که در جریان خرید عروسی رخ می‌دهد، حضور دسته جمعی اقوام عروس و داماد است که سلایق مختلفی دارند و ابراز و در مواردی اعمال این سلیقه‌ها گاهی سبب ایجاد کدورت در میان زوجین و اعضای خانواده می‌شود. دخالت‌های نابجای خانواده در مورد این که این لباس را بخر یا آن را نخر و در مجموع معامله‌هایی که در جریان خرید عروسی انجام می‌شود، این خاطره خوش را به تلخکامی تبدیل می‌کند. یعنی اتفاق خوشایندی که می‌توانست خاطره زیبایی را برای زوجین رقم بزند، با همین دخالت‌ها از بین می‌رود

خرید وسایل عروسی تا زمانی که با چارچوب و اصول یک خرید هماهنگ باشد و آن خرید صرفا یک خاطره زیبا و حس قشنگ را در میان زوجین تداعی کند، زیباست، به طور مثال خانم انتظار دارد همسرش لوازم آرایش برایش بخرد، این خرید باید به گونه‌ای باشد که فشار مالی زیادی به همسر وارد نکند.

چشم و همچشمی نیز می‌تواند به کدورت میان زن و شوهر در زمان خرید عروسی دامن بزند. این که دخترعمه یا دختر خاله یا پسرعمو چه لوازمی برای عروسی خود خریداری کرده‌اند و ما نیز باید از همان داشته باشیم، منطقی نیست و باعث ایجاد نارضایتی بین عروس و داماد و اقوام هر دو طرف می‌شود.

برای شروع یک زندگی خوب توام با آرامش و شادی واقعا ضرورتی به خرید وسایل اضافه و بخصوص گرانقیمت نیست و زوجین با یک هزینه معقول می‌توانند لحظات شادی را برای یکدیگر رقم بزنند.



تاریخ درج: 1396/03/20
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله چشم و همچشمی در خرید عروسی از مجموع 0 امتیاز