استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

اگر جشن عروسی نگیرم چی میشه ؟

اگر جشن عروسی نگیرم چی میشه ؟
اگر جشن عروسی نگیرم چی میشه ؟ عروسی نگرفتن اگر با رضایت عروس و داماد باشد مشکلی ندارد ولی اگر عروس خانم از خود گذشتگی نشان دهد امکان دارد در سالهای بعد زندگی زناشویی تغییر عقیده دهد و این مسئله باعث تنش در روابط زوجین شود






به گزارش دوشیزه به نقل از جام جم : برگزاری مراسم عروسی از چند منظر قابل توجه است. براساس اعتقادات فرهنگی برگزاری این مراسم یک تحول و نقطه اوج شروع یک زندگی است. با برگزاری این مراسم حتی به‌صورت مختصر، هم دیگران در شادی عروس و داماد شریک می‌شوند و هم عشق و علاقه بین خود را افزایش می‌دهند.

پیشنهاد ما به زوجین این است که حتما مراسم عروسی بگیرند. به لحاظ روانی با برگزاری این مراسم احساس کمبودی که در خلال زندگی مشترک به وجود می‌آید از بین می‌رود.

این احساس کمبود و حقارت در دختران بیش از پسران خود را نشان می‌دهد و به این فکر می‌کنند که چرا من نباید عروسی بگیرم و این عقده همیشه در دلش باقی می‌ماند و در طول زندگی مشترک مشکل‌زا می‌شود. این احساس به دختر دست می‌دهد که من این همه صبوری و گذشت کردم، اما همسرم آن را درک نکرد و همین مساله زمینه‌ای می‌شود تا با هم تنش پیدا کنند. در بسیاری از موارد ما شاهد بودیم که دختر مراسم نگرفته و بعدها به همسر خود گفته که فلانی عروسی گرفته، تو برای من نگرفتی. دختر فلانی لباس عروس پوشید و من نپوشیدم. گاهی اوقات دخترجوانی قبل از ازدواج ادعا می‌کند علاقه‌ای به برگزاری مراسم عروسی ندارد. اگر اینها در زندگی مشترک به عقیده خود پایبند باشند که خیلی خوب است، مشکل اینجاست که بعدها ممکن است تغییر عقیده داده و بگویند برای من عروسی نگرفتی. بسیاری از دختران این طرز تفکر را دارند و در زندگی مشترک تغییر عقیده می‌دهند. اما در صورتی که هر دو، هم دختر و هم پسر راضی به برگزاری مراسم عروسی نباشند، هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید و اینجا دیگر هیچ حقی متوجه دختر نیست که بعدها و در زندگی مشترک با همسرش مشکل پیدا کند. در کل به زوجین جوان توصیه می‌کنیم به احترام خانواده‌ها و حفظ ارزش‌ها حتما مراسم عروسی مختصری برگزار کنند.
تاریخ درج: 1396/03/24
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله اگر جشن عروسی نگیرم چی میشه ؟ از مجموع 0 امتیاز