استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

راهنمایی تزیین با گل خرید وسایل عروس و داماد

راهنمایی تزیین با گل خرید وسایل عروس و داماد
راهنمایی تزیین با گل خرید وسایل عروس و داماد :تزیین هدایا و شیرینی مراسمات عروسی جزو زیباترین و اصیل ترین رسوماتی بوده که از دیرباز در میان ایرانیان مرسوم شد و همچنان نیز ادامه دارد. در جشن مخصوص عروس، هدایای خریده شده روی طبق های زیبا، باکس های مخصوص یا چمدان تزئینی که در عامیانه به آن چمدان عروس می گویند برای خانم های عروس برده می شود.










با شکل گیری مدل و طرح های گوناگون به منظور دیزاین هدایا، علاوه بر دکور هدایای عروس خانم به تزیین کادوهای آقا دامادها نیز توجه نشان داده شد. به گونه ای که امروزه فقط خانواده داماد نیستند که وسایل خریده شده برای عروس را دیزاین می کنند بلکه خانواده عروس نیز سعی دارند که کادوهای مخصوص داماد را در زیباترین شمایل به او هدیه دهند.
اهمیت تزیین هدایای عروس و داماد
اهمیت به زیباسازی و جلوه هدایا و در واقع چشم روشنی عروس به زمان پدربزرگ و مادربزرگ های ما و حتی خیلی قبلتر بازمیگردد و تنها مربوط به زمان حال نیست. اما تغییر و تنوع شکل تزئینات در دوران حاضر بیشتر بوده، چیدن و طراحی هدایا علاوه بر عروس شامل هدایای در نظر گرفته شده برای داماد نیز می شود.
گرچه از دیدگاه برخی، تزیین هدایای عروس واجب و ضروری به نظر نمی رسد اما دقت به این معقوله گویای حرف های ناگفته و نشان دهنده اشتیاق خانواده عروس و داماد به وصلت صورت گرفته است. به بیان دقیقتر از آنجایی که چنین دورانی برای همیشه در یاد و خاطر عروس و دامادها باقی می ماند و همواره مهمترین روزها و دقایق زندگی هر فردی محسوب می شود، توجه اطرافیان به تمام جنبه ها حتی تزیین ساده کادوها برای عروس و داماد زیبا و دلنشین است.
بنابراین توجه خانواده ها به اینکه سعی داشته باشند در کنار بودجه و هزینه تعیین شده برای اجرای مراسمات فرزندشان، هدایا و تزئینات را در نظر بگیرند، تا حد زیادی حس محبت دو طرفه عروس و داماد را نسبت به خانواده طرف مقابل برمی انگیزد.
تزیینات هدایا در مراسمات گوناگون عروس و داماد
تزئین و طراحی هدایای خریداری شده برای عروس و همینطور داماد یکی از زیباترین کارهایی است که خانواده ها قادرند برای هر تازه عروس و دامادی انجام دهند تا سالیان زیاد در خاطر آنها و همچنین مهمان های شاهد در مراسمات عروسی باقی بماند.

برای دیزاین وسایل، کادوها و شیرینی بله برون، یلدا و غیره، نیازی به خرج های هنگفت و غیر ضروری نیست و با حداقل وسایل موجود نیز امکان طراحی و دیزاین هدایا وجود داد که البته در این مورد بودجه و سلیقه طرفین نیز نقش زیادی داشته و تعیین کننده است.
بنابراین بعد از اینکه هدایای لازم و مرسوم عروس و داماد و به عبارتی چمدان آنها مهیا شد زیباسازی چمدان، کادوها، شیرینی، چادور، کت و شلوار و غیره به معنای علاقه و توجه نسبت به عروس و داماد بوده و حس خوشایندی سرشار از احترام در آن وجود دارد.
وسایل تزیین هدایای عروس و داماد
جشن و عید عروس، همچون بله برون، نامزدی، حنابندان، و غیره برای هر عروس و دامادی به یادماندنی بوده و چه زیباست که خانواده ها این مورد را درک کرده و سعی در برگزاری هرچه بهتر این مراسمات نمایند. البته این به معنای مجلل و گران برگزار کردن مراسم و حواشی گوناگون آن نیست و فقط گویای همیشگی بودن خاطرات این ایام بوده و باید در اجرای آن نهایت ذوق و سلیقه خود را بکار برد.
بنابراین همراهی و مدیریت خانواده ها از نگرانی عروس و داماد درمورد چگونه برگزار شدن مراسمات کم کرده و حس دلپذیر ارزشمند بودن برای خانواده و اطرافیان را در آنها ایجاد می کند. برای دکور هدایا و چمدان عروس و داماد وسایل تزیینی گوناگونی وجود دارد که از جمله آنها به وسایلی که در ادامه عنوان شده اکتفا می کنیم:
•    روبان تزئینی
•    انواع گل های طبیعی و مصنوعی
•    تورهای مخصوص
•    مرواید و ریز تزئینات گوناگون
•    فانوس های رنگی که معمولا برای طراحی کاربرد دارند
•    سبدهای حصیری مخصوص دیزاین
•    باکس های مخصوص طراحی هدایا
مواردی که در بالا عنوان شد فقط بخشی از وسایل و موادی هستند که برای تزئین هدایای عروسی استفاده می شوند و روزبه روز بر تنوع آنها اضافه می گردد.
خرید هدایای مخصوص عروس و داماد
برای اطلاع از محل خریداری لوازم عروس و داماد همانند چادرنماز، کیف، کفش، کت و شلوار و غیره و تزئین این وسایل منابع مختلفی وجود دارد که با مراجعه به آنها و متناسب با ذوق، سلیقه و توان مالی، می توان بهترین انتخاب را داشت. موارد مطرح شده در زیر از جمله این منابع هستند:
•    فضای مجازی تلگرام و اینستاگرام
•    سایت های فعال در این زمینه
•    تجربه و سلیقه اطرافیان
•    مجلات و روزنامه های مختلفی که در این زمینه فعال هستند
•    شرکت هایی که در زمینه مدیریت مراسمات فعالیت دارند
البته خیلی بهتر خواهد بود که طرفین با سلیقه یکدیگر آشنا بوده و خریدها و تزئینات بر طبق علایق عروس و داماد انجام گیرد.
تزیین با گل وسایل عروس و داماد
تزئینات گوناگونی که در زمینه طراحی هدایا وجود دارد انتخاب را برای خریدار دشوار کرده، چون قطعا برای هر فردی که تصمیم به خرید کادو برای عزیزی را دارد اولیت، خوشحالی فرد گیرنده هدیه است. بنابراین دقت و توجه تنها محدود به خرید نیست و پس از آن، برای تزئین هدیه نیز وجود دارد.
از بین لوازم مختلفی که قبلتر به عنوان ابزارهای مخصوص طراحی هدایا معرفی شد، گل ها پرطرفدارترین و شیکترین انتخاب هستند که معمولا برای تزئین کادوهای مراسمات عروسی، هم مورد توجه خانواده عروس و هم داماد قرار می گیرند و به دفعات نیز استفاده می شود. گل ها به علت ظاهر زیبایی که دارند و همینطور از آنجایی که همواره نماد و مظهر پاکی، صداقت، مهربانی و محبت هستند برای طراحی انتخاب می شوند.
بنابراین در تزئین هدایای گوناگونی که برای عروس یا داماد در نظر گرفته می شود گل ها به دو صورت مصنوعی و طبیعی بکار برده می شوند. حقیقتا تصویر و ظاهر بسیار زیبایی که گل ها ایجاد می کنند همه را به وجد می آورد.
نکاتی در مورد خرید هدایای عروسی
زمانیکه عروس یا داماد شروع به خرید عروسی یا هدیه برای طرف مقابل می کنند در واقع بهترین لحظات زندگی خود را تجربه خواهند کرد. و به راستی دوران نامزدی برای هر دختر و پسری که در آستانه ازدواج و تشکیل خانواده است دوران شیرین و به یاد ماندنی است.
در این لحظاتی که عجیب برای همه خاطرانگیز بوده و همیشه در خاطر می ماند، باید تا جای ممکن همه جوانب را در نظر گرفت و سپس به اجرا درآورد. یکی از این جنبه ها خرید هدایا برای طرفین و تزئین آن به بهترین شکل است که قطعا سلیقه، بودجه و خیلی مسائل دیگر که در قسمت های قبل به آن اشاره شد دخیل هستند. البته سطح توان مالی و هزینه های جانبی نمی تواند مانع لذت خرید در چنین زمانی برای عروس و داماد شود.
حضور خانواده های عروس و داماد کنار فرزندشان در زمان خرید و دیگر مراحل تا زمان جشن عروسی می تواند احساس آرامش و دلگرمی به آنها ببخشد. ذوق و هیجانی که در درون زوج جوان وجود دارد آنها را قادر می سازد که تمام سلیقه خود را به کار بگیرند تا بتوانند بهترین هدیه را انتخاب کنند.
دقت در تزئین با گل خرید وسایل عروسی
تاکید ما این است که آقا دامادها از قبل با سلیقه همسر آینده خود آشنا باشد تا بتواند در خرید و تزئین هدایای عروس آن را در نظر بگیرند و بر همین اساس پیش بروند. چون این مورد برای آقا داماد امتیاز بزرگی است تا از همان ابتدای کار بتواند محبت و توجه عروس خانوم و خانواده او را جلب کند و برای همیشه داشته باشد.
تزئین کادوها و چشم روشنی هایی که از سوی خانواده داماد برای عروس برده می شود به اندازه خرید هدایا مهم است و قطعا مورد توجه عروس قرار می گیرد. چون افراد در شرایطی مثل دادن کادو به دوستانشان همه چیز را مدنظر می گیرند و با کادوپیچ کردن هدیه حتی یک کتاب ساده آن را هدیه خواهند داد. قطعا درباره هدایای عروس نیز این مورد صدق می کند، حتی اهمیت بیشتری دارد و باید به آن دقت کرد.
اهمیت به دکور هدایا هم حس احترام عروس را برمی انگیزد و هم متوجه خواهد شد که تا چه حد برای خانواده جدید مهم است که به خرید و تزئین وسایل خریداری شده دقت کرده اند. این مسئله باعث می شود که عروس و خانواده عروس نیز هنگام انجام خریدهای داماد و چیدن چمدان آقای داماد ذوق، سلیق و توجه زیادی نشان داده و به این ترتیب این حمایت دو جانبه در دراز مدت می تواند نتایج زیبایی برای عروس و داماد داشته باشد.
نکته پایانی
روزهای آشنایی و دوران نامزدی همیشه در ذهن عروس و داماد باقی خواهد ماند و اینکه آنها این دوران را با خوشحالی به خاطر بیاورند یا حسرت، بستگی به هر دو طرف دارد. قطعا حضور و حمایت مثبت خانواده و اطرافیان همیشه در یادآوری خوشایند این ایام تاثیرگذار است. چه خوب است که طرفین با آگاهی و راهنمایی بجا این لحظات را به شیرینی ثبت کنند تا سالیان سال شیرینی آن را به خوبی احساس کنند.
تاریخ درج: 1399/07/19
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله راهنمایی تزیین با گل خرید وسایل عروس و داماد از مجموع 0 امتیاز