استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

با باغ های عروسی مختلط اطراف تهران فاقد مجوز برخورد میشود

با باغ های عروسی مختلط اطراف تهران فاقد مجوز برخورد میشود

حرفه و شغل تالارداری یکی از اصناف بسیار پرمخاطب در شهرهاست به‌طوری که تقریبا در تمام خیابان‌های اصلی و فرعی شهر یک یا دو تالار ساخته شده و هر روز مراسمی در آنها برقرار است. حالا عده‌ای با لباس سیاه و عزادار یا گروهی هم با هلهله و شادی پیوند عروس و داماد را جشن می‌گیرند.







دوشیزه به نقل از کسب و کار : این در حالیست که امروزه با رکود حاکم بر تمام صنوف، تالارهای پذیرایی نیز برای داشتن مشتری و فعالیت در حوزه رقابتی در بعضی مواقع مجبورند حتی نرخ‌های خود را نیز کاهش دهند.
رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس در این‌باره به «کسب‌وکار» گفت: تمامی نرخ‌ها در کمیسیون فنی اتحادیه مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن تصمیم‌گیری شده و نهایی می‌شود.
خسرو ابراهیمی‌نیا، درباره متفاوت بودن حق سرویس در تالارهای مختلف توضیح داد: این نرخ به تصمیم کمیسیون فنی اتحادیه بعد از بازرسی از واحد صنفی مربوطه بستگی دارد که در بعضی تالارها حق سرویس صفر درصد است و تا سقف 10درصد این نرخ متفاوت است.
به گفته عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران، امسال با بی‌رونقی خاصی در برگزاری مراسم‌ها روبه‌رو هستیم و بیش از 60 درصد واحدهای صنفی در مقایسه با سال‌های گذشته وضعیت کاری مناسبی ندارند و تقاضای کمتری نسبت به سال گذشته داریم.
خسرو ابراهیمی‌نیا اظهار کرد: هر ساله با پایان ایام عزاداری محرم و صفر، فعالیت تالارها رونق می‌گرفت و معمولا اکثر تالارها برای برگزاری مراسم‌ها رزرو شده بودند ولی امسال چنین اتفاقی نیفتاده است.
وی افزود: تالارهای پذیرایی برای داشتن مشتری و فعالیت در حوزه رقابتی در بعضی مواقع مجبورند حتی نرخ‌های خود را نیز کاهش دهند.
ابراهیمی‌نیا با بیان اینکه تیم‌های بازرسی اتحادیه بازدیدهای میدانی را از واحدهای صنفی انجام می‌دهند، به مردم هشدار داد که برای برگزاری مراسم‌های عروسی به واحدهای صنفی‌ای مراجعه کنند که حتما پروانه کسب داشته باشند.
رئیس اتحادیه تالار‌های پذیرایی و تجهیز مجالس ادامه داد: مراجعه‌کنندگان باید پروانه کسب تالار مربوطه و نرخ‌نامه آنها را در زمان مراجعه رویت و در این زمینه اطمینان حاصل کنند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.
وی یادآور شد: با همکاری اداره اماکن برخوردهای قانونی لازم را با واحدهای غیر مجاز انجام می‌دهیم.
رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس، همچنین «تهاجم فرهنگی در میان جوانان» را مهم‌ترین دلیل برای ایجاد تغییر در شیوه برگزاری مجالس دانسته و گفت: همین موضوع سبب کسادی بازار کار شده است.
خسرو ابراهیمی‌نیا افزود: با توجه به اینکه شکل کاری تالارهای پذیرایی به‌گونه‌ای است که با آرزوهای مردم ارتباط دارد، مشکلات آن هم بیشتر خواهد بود که در اغلب مواقع با مشکلات سایر صنوف تفاوت بسیاری نیز دارد زیرا هنگامی که خانواده‌ای به یک تالار پذیرایی مراجعه می‌کند، به دنبال برگزاری یک شب به‌یادماندنی است که باید تمام تلاش خود را به کارگیریم تا بهترین شرایط برای آنها ایجاد شود.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف تهران همچنین اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی که تالارها دارند، این است که کالایی برای فروش ندارند که اگر امروز به فروش نرفت هیچ نگرانی‌ای نداشته باشند زیرا اگر یک تالار پذیرایی یک شب مراسمی برگزار نکند به معنی این است که یک شب را از دست داده که امکان جبران آن وجود ندارد و این به این معنی است که ممکن است در یک ماه چندین شب خالی را داشته‌باشد و از دست بدهد اما این در حالیست که باید هر روز به قول معروف چراغ‌های تالار روشن و همه پرسنل حاضر باشند تا در صورت مراجعه مشتری به تالار، همه شرایط و امکانات آماده ارائه باشد که این موضوع موجب افزایش هزینه‌ها می‌شود، درحالی که شاید در آن ماه درآمد طبق انتظار و متناسب با هزینه‌ها نباشد.
وی با اشاره به شرایط فعلی و تغییر الگوی جوانان برای برگزاری مراسم تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر در ایامی هستیم که همه واحدهای ما انتظار رونق بازار را دارند اما بسیاری از افراد دیگر مراسم خود را در باغات دور از شهر برگزار می‌کنند که این عاملی برای ایجاد رکود و کسادی در صنف ماست و تمام تلاش صنف هم این است که با همکاری نیروی انتظامی و اماکن از ادامه این موضوع جلوگیری کنیم.
تالارهای فاقد مجوز منطبق با شئونات اسلامی نیست
وی افزود: متاسفانه این قبیل واحدها در حال رشد و گسترش هستند و پیگیری و بازرسی آنها مستلزم صرف زمان و هزینه است اما تلاش ما کماکان برای پلمب این واحدها ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به برگزاری برخی مراسم‌ها در باغ‌های اطراف شهر یا برج‌ها گفت: آن چه در مکان‌های پذیرایی فاقد مجوز انجام می‌شود، منطبق با شئونات اسلامی نیست و مطمئنا شاهد موازین غیرشرعی در آن خواهیم بود. امیدواریم شرایطی فراهم شود که رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تنها با اطمینان از داشتن مجوز از سوی اینگونه واحدها اقدام به اخذ و نشر آگهی کنند.
از سوی دیگر یکی از مشکلات صنف ما با وزارت نیرو و سازمان آب است زیرا ما خواستار این هستیم که نگاه به صنف ما تجاری نباشد و کمی بیشتر مراعات حال واحدهای ما را بکنند زیرا یک تالار پذیرایی امکان تغییر شغل خود را ندارد و مجبور است با هر شرایطی به شغل خود ادامه دهد. از طرفی چاپ آگهی‌ واحدهای فاقد مجوز در روزنامه‌ها ضربه جدی به فعالیت صنف ما می‌زند و اگر روزنامه‌ها جلوی این اقدامات را بگیرند، کمک خوبی به ما کرده‌اند. ابراهیمی‌نیا درباره اطلاعیه‌ اخیر از اتاق اصناف برای اتحادیه صنوف درباره عدم چاپ آگهی واحدهای فاقد مجوز که در روزنامه‌ها ارسال شد، گفت: از نظر من اقدام به‌جا و درستی است اما اجرای آن مدت زمان زیادی زمان می‌برد و اجرای آن به سرعت انجام نخواهد شد، در صورتی که اگر این اقدام به سرعت انجام شود و سروسامانی به این بخش بدهند، موجب ایجاد آرامش در جامعه خواهد شد.


تاریخ درج: 1394/10/28
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید: