استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

جریمه 400 هزارتومانی برای عروس کشون ها

جریمه 400 هزارتومانی برای عروس کشون ها

به گزارش سایت دوشیزه به نقل از روزنامه آرمان : رئيس مركز اطلاع‌رساني پليس راهور تهران بزرگ گفت: كاروان‌هاي عروسي كه با سرعت كم خود موجب كندي عبور و مرور، ترافيك و انسداد مسير شوند، طبق قانون براي هر يك از خودروها مبلغ 400 هزار ريال جريمه درنظر گرفته شده است. مراد مرادي افزود: طبق ماده 128 آيين نامه راهنمايي و رانندگي، رانندگان حق ندارند در راه‌ها آنقدر با سرعت كم حركت كنند كه باعث كندي عبور و مرور يا نابساماني شوند.




هنگام شادي به حقوق ديگران احترام بگذاريد
او گفت: طبق جدول جرايم رانندگي حركت عمدي به موازات اتومبيل ديگر به نحوي كه موجب كندي و انسداد ترافيك شود مبلغ 400 هزار ريال جريمه دارد. او با اشاره به اينكه حركت دسته جمعي و كارواني در سطح معابر و شبكه بزرگراهي ممنوع است و در نهايت وقوع تصادف را به دنبال دارد افزود: در سال گذشته كاروان‌هاي عروسي موجب وقوع دو فقره تصادف منجر به فوت و جرح شدند. به گزارش ايرنا، مرادي با بيان اينكه پليس مخالف شادي مردم نيست بلكه از شادي آنها استقبال كرده و خود را نيز در اين شادي سهيم مي‌داند توصيه كرد: كاروان‌هاي عروسي به هنگام شادي ضمن احترام به حقوق ديگر افراد مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت كنند تا شيريني يك روز شاد و خاطره‌انگيز را به كام خانواده‌هاي خود تلخ نكنند. چندي پيش هم رئيس پليس راهنمايي و رانندگي پايتخت از توقيف خودروي رانندگان بدحجاب و كشف حجاب كرده در سطح معابر پايتخت خبر داد. سيدتيمور حسيني درباره برخورد پليس با بدحجابي يا كشف حجاب سرنشينان يا رانندگان خودروها اظهار كرد: اگر فردي داخل ماشين حجاب بد و زننده‌اي داشته باشد يا كشف حجاب كند طبق قانون وسيله نقليه‌اش توقيف خواهد شد اما در حال حاضر جريمه نقدي براي آن وجود ندارد. او درباره اينكه خودرو اين افراد چه مدت توقيف خواهد شد نيز گفت: ما پرونده اين افراد را به پليس امنيت و مقام قضائي خواهيم داد و در اين شرايط است كه بايد ديد چقدر موضوع زمان بر خواهد بود و پس از آن با دستور مقام قضائي خودرو ترخيص خواهد شد.


هشدار پليس به كافي‌نت‌هاي متخلف
روز گذشته رئيس پليس تهران بزرگ همچنین از نظارت مستمر پليس بر عملكرد كافي‌نت‌ها و پلمب 272 كافي‌نت متخلف در پايتخت خبر داد. حسين ساجدي‌نيا با اشاره به اجراي طرح امنيت و آرامش در محلات شهر تهران، گفت: در پي تخلفات متعدد و مكرر برخي از اين واحدهاي صنفي متخلف و همچنين تشكيل پرونده‌هاي گوناگون در پليس فتاي تهران بزرگ و نيز گزارش‌هاي مردمي درباره سوءاستفاده اين متخلفان در كافي‌نت‌هاي غيرمجاز، ماموران پليس تهران بزرگ ضمن اجراي طرح برخورد با كافي‌نت‌هاي غيرمجاز و متخلف از اين صنوف بازديد كردند. او با بيان اينكه در اين طرح مالكان كافي‌نت‌هايي كه خلاف مقررات صنفي و هنجارهاي اجتماعي فعاليت داشته باشند، به عنوان متخلف شناخته و واحد صنفي آنها پلمب مي‌شود، گفت: طي اين طرح كه از ابتداي سال جاري اجرا شده است، كارشناسان پليس فتا به همراه ماموران نظارت بر اماكن عمومي پليس تهران بزرگ 5280 مرتبه كافي‌نت‌ها را مورد بازديد قرار داده‌اند كه در نتيجه 272 كافي‌نت به خاطر تخلفات مالكان آن‌ها پلمب شد و 847 كافي‌نت ديگر نيز اخطاريه پلمب دريافت كرده‌اند. ساجدي نيا با بيان اينكه طرح برخورد با كافي‌نت‌هاي متخلف شهر تهران در راستاي اجراي طرح آرامش و امنيت در محلات شهر تهران و بنا به درخواست خانواده‌ها در دستور كار پليس تهران بزرگ قرار گرفته است، گفت: با كساني كه سعي در انجام اعمال خلاف قانون و اخلاق دارند، بدون اغماض و برابر قانون برخورد خواهد شد چرا كه متصديان و مالكان كافي‌نت‌هاي متخلف با ارائه خدمات غيرقانوني در راه آسيب‌ رساندن به جوانان و به تبع آن خانواده‌ها حركت مي‌كنند و وظيفه پليس است كه با اين متخلفان برخورد كند. او با اشاره به مصاديق مجرمانه اينگونه واحدهاي صنفي تصريح كرد: از جمله جرايم و تخلفاتي كه در اينگونه واحدهاي صنفي متخلف روي مي‌دهد مي‌توان به نداشتن پروانه كسب، بازي‌هاي اينترنتي مستهجن و مبتذل، نگهداري تصاوير نامناسب، استفاده از مجاري فيلترشكن و در اختيار قرار دادن آن در دسترس كودكان و نوجوانان، امكان ورود كاربران به سايت‌هاي مبتذل و مستهجن، امكان دسترسي به رمز عبور مشتريان، امكان دسترسي هكرها به اطلاعات شخصي كاربران، حضور افراد ناباب و بدون صلاحيت در واحد‌هاي صنفي متخلف جهت ايجاد مزاحمت براي مشتريان خصوصا بانوان و نوجوانان و... اشاره كرد. به گزارش ايسنا، او ضمن هشدار به شهروندان تاكيد كرد: در خريد‌هاي اينترنتي كه از كافي‌نت‌ها انجام مي‌شود، رمز خود را در اختيار متصدي قرار نداده و در صورت اجبار پس از گرفتن موجودي حساب در همان لحظه نيز نسبت به تغيير رمز اقدام و همچنين از ارائه اسناد و مدارك شخصي، رمزهاي ايميل و وبلاگ و سايت‌هاي شخصي خود به ديگران پرهيز كنند.
 

تاریخ درج: 1394/12/02
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید: