استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

رقص مختلط دختران و پسران در مراسم سیاه بازی

رقص مختلط دختران و پسران در مراسم سیاه بازی

به گزارش سایت دوشیزه به نقل از البرز: مراسم تجلیل از سالها فعالیت هنری سعدی افشار که قرار بود به یاد او با حرکات موزون به صورت نمادین برگزار شود، به رقص مختلط دختران و پسران بدل شد.


مراسم تجلیل از پدر نمایش تخته حوضی شب گذشته به بهانه نمایشگاه عکس های آخرین نمایش های سعدی افشار در خانه هنرمندان ایران برپا شده بود که با جوگیری صحنه گردانان به اوج رسید و حرکات هنرمندانه تخته حوضی جای خود را به لودگی و تفریح و تفرج دختران و پسران داد.







این برنامه شب گذشته در میان چشمان بهت زده دهها تماشاگر و حضور این هنرمند عرصه نمایش در نگارخانه انتظامی برپا شد و بیست بازیگر نمایش نمادین تخته حوضی، ابتدا به قصد نمایش و سپس با همراه کردن تماشاگران، با حرکات موزون مختلط، محیط شورآفرینی(!) را ایجاد کردند.

در این برنامه که هیچ مقام مسئول و هنرمندی حضور نداشت، از شصت سال فعالیت هنری سعدی افشار پدر نمایش تخته حوضی و چاپلین ایران تقدیر به عمل آمد.

سعدا... زحمت خواه متولد 1313 تهران، در سیزده سالگی نمایش سیاه بازی را به صورت خودجوش و بدون استاد در مجالس و بنگاه های شادمانی(میهمانی ها) آغاز کرد و سپس این نمایش ها به سالن تاتر لاله زار راه یافت و هزاران نفر را مجذوب حرکات و نمایش سعدی افشار کرد.

تاریخ درج: 1394/11/13
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید: