استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

نرخ گرانترین آلبوم های عروسی در آتلیه های عکاسی

نرخ گرانترین آلبوم های عروسی در آتلیه های عکاسی
به گزارش سایت دوشیزه ؛ حمید قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجوان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: قیمت تمام‌شده برای جمع‌آوری آلبوم‌های عروسی، توافقی است و قیمت پایه ندارد. به عبارتی، قیمت عکس‌های تزئینی فقط به سلیقه مشتری و توافق با آتلیه مربوط می‌شود و نمی‌توان تعدد قیمت‌ها در سطح استان را نشان از بی‌قانونی و فقدان نظارت دانست.




 

وی ادامه داد: علاوه بر کمیت، آنچه پایه و اساس قیمت آلبوم عکس را تشکیل می‌دهد نوع ابزار، سبک کار، میزان تخصص و کیفیت عکس‌هاست. در واقع، حتی نوع جنس جلد آلبوم و سایز عکس‌ها نیز تاثیر زیادی در قیمت تمام‌شده دارد؛ چراکه مثلا سایز 40 در 80 برای هر عکس، سایزی غیر‌معمول است و پرتی دارد. به همین‌خاطر، بیشتر عکاسان از ساخت آلبوم با چنین سایزی پرهیز می‌کنند و در صورت درخواست مشتری، قیمت بالاتری را در نظر می‌گیرند.

قهرمانی افزود: سایز نرمال برای آلبوم عکس 30 در 60 است اما برخی مشتری‌ها ترجیح می‌دهند که مثلا جلد آلبوم‌شان تمام‌چرم باشد و یا این‌که اقدامات تخصصی زیادی برای خروج عکس‌های نهایی انجام بگیرد. به همین‌خاطر، می‌توان به صراحت گفت که کاهش قیمت و یا صرفه‌جویی برای بهره‌مندی از آلبوم در مراسم عروسی فقط بستگی به جیب داماد دارد و نمی‌توان هیچ آتلیه‌ای را مجبور به اخذ نرخ مصوب کرد.

رییس اتحادیه عکاسان استان زنجان یادآور شد: هیچ‌کس دوست ندارد که لحظه‌های خاطره‌انگیز مراسم عروسی را از دست بدهد. اما این موضوع نمی‌تواند بهانه‌ای برای تراشیدن هزینه‌های عجیب و غریب و یا جمع‌آوری آلبوم عکس به هر قیمتی باشد. مثلا گران‌ترین آلبوم عروسی که تا به امروز در استان به مشتری ارائه شده، یک میلیون و 200 هزار تومان بود که تنها علت آن، برخی زیبایی‌های ظاهری و سایز غیرمتعارف بود.


تاریخ درج: 1395/01/29
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید: