استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

تالارپذیرایی استخر ونک ( ونک )


اطلاعات تالار و باغ

به گزارش سایت دوشیزه از تالارپذیرایی استخرونک:مجموعه پذیرایی استخر ونک در زمان مرحوم میرزا یوسف مستوفی الممالک،ارباب ده ونک به منظوره قهوه خانه ای برا اهالی تهران ساخته شده است محل اولی آن یک ساختمان کاهگلی و به صورت یک درویش خانه در کنار آشپزخانه ای کوچک بود که هر دو در کنار استخر بزرگی واقع شده بودند در واقع نام این تالار با الهام از آنها استخرانتخاب شده است.
مجتمع پذیرایی استخر ونک در حال حاضر در 4قسمت رستوران استخر،باغچه رستوران،رستوران جوجه کباب شکری و تالارپذیرایی استخر ونک و نزدیک با دو سالن دیدنی و هر یک با ظرفیت 150 نفر تحت مدیریت آقای سمیعی قرار گرفته است.
این مجموعه یکی از قدیمی ترین و معروفترین مجموعه های پذیرایی در محدوده ونک ونزدیک به شیخ بهایی می باشد،که می توان آن را در لیست تالارهای منطقه 3 تهران قرار داد.
محیط داخلی طراحی کلاسیک دارد و مجهز به سیستمهای صوتی و تهویه هوای مطبوع و همچنین میزوصندلی های تمام چوبی هشت نفره است،که با پذیرایی خوب و به موقع پرسنل کار آزموده خاطره خوبی برای مهمانان شما به وجود خواهند آورد.این تالار عروسی دارای اتاق عقد مجزا می باشد و همچنین امکاناتی مثل پارکینگ،گروه موزیک،گل و شمع آرایی،میز مخصوص شام عروس و دامادوآتش بازی را به مشتریان خود ارائه میدهد.که برای جمع بندی هزینه های کلی باید هزینه هر کدام از این خدمات را به همراه مالیات،هزینه سرویس با قیمت نهایی منوهای تالار پذیرایی استخر ونک محاسبه کنید.
اما اگر در مورد سطح قیمت بخواهید که اطلاعاتی داشته باشید، همکاران من در سایت دوشیزه این کار را برای شما راحت کرده اند و نسبت به قیمت برگزاری جشن عروسی در مجموعه استخر ونک کلاس متوسط را برای این تالار پذیرایی خوب در محدوده خیابان سئول برگزیده اند.



تالار پذیرائی استخر ونک
تالار پذیرائی استخر ونک با دو سالن هر یک به ظرفیت 150 نفر، میهمانی های عروسی، ولیمه، افطاری ، جشن تولد، همایش ، مراسم یادبود و غیره را تا 300 نفر میهمان برگزار می کند.
سالنها با دکوراسیون شیک و مجهز به سیستمهای صوتی و تهویه مطبوع بوده و از میزهای گرد 8 نفره و صندلی و میز تمام چوب تجهیز شده اند.
رستوران و باغ رستوران استخر ونک
سالن پذیرائی استخر ونک با انواع مختلف غذاهای ایرانی و فرنگی و با ظرفیت 120 صندلی محیط آرام و زیبائی برای برگزاری میهمانیها و پذیرائی از شماست.
در فصول گرم سال نیز فضای سبز استخر ونک آماده پذیرائی می باشد.همچنین کلیه کباب ها روی ذغال و به روش سنتی طبخ می گردد.
درباره مجتمع پذیرائی استخر ونک
قهوه خانه استخر ونک در زمان صدراعظمی مرحوم میرزا یوسف مستوفی الممالک که در دوران ارباب رعیتی به عنوان ارباب ده ونک و مالک آن شناخته می شد با دستور وی به عنوان یک قهوه خانه بین راهی برای اهالی تهران که از طریق ده ونک به شمیران ، فرحزاد، امام زاده داوود، کن و غیره می رفتند ساخته شد.
محل اولیه یک ساختمان کاهگلی که در سقف دارای چهار قوس گچی در چهار سوی ساختمان بود و بصورت درویشخانه در کنار یک آشپزخانه احداث گردید و در کنار یک استخر بزرگ به ابعاد تقریبی 50 * 30 متر و با عمق حدود 3 متر واقع شده بود. استخر مذکور به عنوان یک آب بند محلی برای جمع آوری آب قنات قاسم خانی که مظهر آن حدود 100 متر بالاتر از استخر مربوط بوده (و در حال حاضر نیز بقایای آن موجود می باشد) استفاده می شده و از آب جمع آوری شده جهت آبیاری اراضی کشاورزی و باغهای ونک و قلعه ارامنه (که بقایای آن در جنوب شرقی همین مجموعه باقی مانده ) مصرف می گردید. البته شاید لازم به ذکر نباشد که در آن زمان ونک پوشیده از این اراضی کشاورزی و باغها بوده که محصولات باغی آن نظیر گیلاس، زردآلو، زالزالک، گردو، خرمالو و ... معروف بود و در حال حاضر نیز یکی از آخرین بازمانده های باغهای آن زمان با نام قلمستان به وسعت تقریبی 1 هکتار در شرق استخر ونک بوده که در آن درختهای غیر مثمر و گردوی زیادی می باشد.
در واقع نام رستوران استخر ونک نیز از وجود همین استخر بزرگ الهام گرفته شده بود.اطراف استخر پر از تخت و میز بوده و با آبگوشت، کباب و چای قلیان از مسافران پذیرائی می شد. در سالهای اولیه دهه 20 شمسی مرحوم شکراله سمیعی در این قهوه خانه مشغول به فعالیت شده و به تدریج با خرید سهم بقیه شرکا مالک قهوه خانه مذکور گردید و محل را تبدیل به کافه رستوران نمود. چنانچه بعدها بسیاری محل مذکور را به نام "کافه شُکری" می شناختند.بعد از شروع به کار اتحادیه صنف رستوران و سلف سرویس تهران در سال 1332 شمسی رستوران استخر ونک جزو اولین واحدهائی بود که به اتحادیه مذکور پیوسته و تحت پوشش آن قرار گرفت.
شکل اولیه رستوران استخر ونک تا سال 1373 با تغییرات جزئی به همان صورت اولیه باقی مانده بود. در سال 1373 پس از فوت مرحوم شکراله سمیعی و با طرح توسعه خیابان سئول بخشی از اراضی رستوران در طرح قرار گرفته که با تعریض خیابان استخر نیز کوچک شده و در حال حاضر قسمتی از آن بصورت تزئینی در باغچه رستوران باقیمانده است.لازم به ذکر است که قبلا با تخریب اراضی کشاورزی و باغهای ونک در دهه های 50، 60 و 70 کلا کاربرد کشاورزی آن نیز منتفی شده بود.مجوز ساختمان جدید نیز معوض اراضی آزاد شده توسط شهرداری صادر گردید و ساختمان قدیمی آن تخریب گردیده و ساختمان جدید جایگزین آن گردید.
مجتمع پذیرائی استخر ونک در حال حاضر در 4 قسمت زیر اداره می شود :
1. سالن رستوران استخر ونک با ظرقیت 120 صندلی بصورت سالنی شیک و مجهز بوده و در فصول سرد سال (پائیز و زمستان) از آن استفاده می شود.
2. باغچه رستوران استخر ونک که در اطراف استخر باقیمانده از استخر قدیمی و در یک فضای سبز زیبا در فصول گرم سال و زمانهائی که هوا مناسب پذیرائی در فضای باز است از آن استفاده می شود.
3. تالار پذیرائی استخر ونک با دو سالن شیک و مجهز هر یک به ظرفیت 150 نفر جهت مراسم عروسی، همایش و غیره از آن استفاده می شود.
4. رستوران جوجه کباب شُکری (که بنام مرحوم شکراله سمیعی نام گذاری شده) و در آن بطور عمده فقط با جوجه کباب و حلیم بادمجان سنتی استخر ونک از میهمانان پذیرائی می شود. جوجه کباب و حلیم بادمجان شُکری جزو غذاهای قدیمی رستوران ما بوده که بیش از 50 سال در آن تجربه داشته و بسیاری رستوران ما را به این نام می شناسند.


اطلاعات کاملتری از تالار پذیرایی استخرونک دارید ؟ حتما در بخش ( گزارشات عروس ) ما را در جریان تجربیات ، دیده ها و شنیده هاتون بذارید


تهیه گزارش تالار عروسی استخر ونک: انتشار اختصاصی در سایت دوشیزه

 

معرفی مدیریت

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

نقد و بررسی

شما هم می توانید این خدمات و تشریفات را مورد نقد و بررسی قرار دهید

کاربر گرامی! لطفاً دقت داشته باشید، نقدهای شما می بایست حاوی اطلاعاتی نظیر نقاط قوت، نقاط ضعف و نیز تجربه شخصی شما در استفاده ی عملی از این تشریفات باشد و چنانچه صرفاً قصد ثبت نظر خود را دارید، آن را در بخش نظرات درج نمایید. همچنین حداقل تعداد کاراکتر مطلوب می بایست بیش از 800 کاراکتر باشد

برای ثبت نقد، می بایست عضو سایت شوید

عنوان نقد:
نقد شما:
تاریخ استفاده از خدمات:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

ثبت

اطلاعات تماس

اطلاعات تماس تالارپذیرایی استخر ونک ( ونک )

جهت دریافت آدرس و تلفن تالارپذیرایی استخر ونک در سایت ثبت نام کنید . سپس در کادر پایین شماره همراه خود را وارد کنید تا اطلاعات تالارعروسی استخر ونک برای شما بصورت پیامک ارسال شود

امتیازدهی

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به تالارپذیرایی استخر ونک ( ونک )؟ از مجموع 0 امتیاز

نحوه برخورد مدیریت و پرسنل
0%
ارزش قیمت نسبت به کیفیت و تنوع خدمات
0%
دسترسی و جای پارک
0%

به اشتراک بگذارید:

x عنوان ویدیو در این قسمت قرار میگیرد