استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

سالن زیبایی مادام دیور ( فاطمی )


اطلاعات آرایشگاه عروس

به گزارش سایت دوشیزه از آرایشگاه مادام دیور : میخوام از تجربه متفاوته رفتن به یکی از قدیمی ترین آرایشگاه های تهران در خیابان ولیعصر اول خیابان فاطمی براتون تعریف کنم
بعد از ورود به سالن و رفتن به اتاق کار عروس , مشاور آرایشگاه با آلبوم ها کنارم نشست , و مشغول صحبت شدیم ؛ به گفته ی این خانم , سالن مادام دیور 60 سال سابقه ی کار در زمینه ی گریم و میکاپ دارند !
مدل ها و عکس های این سالن در فضای مجازی وجود ندارند چون بیشتر آلبوم , عکس عروس های واقعی بودند که تفاوت در چهره ها را از عکس قبل و بعد عروس ها میشد فهمید .
کار میکاپ انواع مختلفی داشت و شامل لایت از تیره تا روشن و شیشه ایی ( کریستالی ضد آب ) میشدند .
پکیج خدمات عروس سالن دیور شامل خدمات:میکاپ – شینیون –اصلاح – ابرو - پاکسازی صورت با ماسک ( بصورت هدیه ) - میکاپ هدیه که برای مدلینگ , حنابندان یا پاتختی میشد از آن استفاده کرد
در ادامه تو ضیح دادند که :یک جلسه پاکسازی پوست که بصورت هدیه در پکیج ارائه شده روز قبل از عروسی انجام میشود ؛ مزه هم بصورت تکی هم به صورت ریلی در این سالن استفاده میشود و اکستنشن مژه هم در صورت تمایل ( جداگانه) انجام میدهند .کاشت ناخن بطور جداگانه با پودر انجام میشود . این کار 2 روز قبل از مراسم و اپیلاسیون کامل بدن 3 روز قبل از مراسم با هزینه ی جدا از پکیج انجام میشود .
یک هفته قبل از مراسمم چند مدل میکاپ را روی پوستم تست خواهند کرد که هزینه ی ان قبلا روی پکیج محاسبه شده است ؛ در این آرایشگاه آینه ممنوع نیست و من میتوانم مرحله به مرحله روی کار میکاپم نظر بدهم .
کیفیت خوب آرایش در سالن آرایش مادام استپانیان را با برندهای خوبی مثل MAC , DIOR , ESTEE LOUDER انجام میشه که این مسئله اعتماد منو از ماندگاری طولانی آرایش صورت بالا مبره
سایت دوشیزه با بررسی قیمت ها و پیکج های خدماتی عروس ، این سالن آرایش عروس را در کلاس قیمت متوسط آرایشگاه های زنانه ولیعصر و فاطمی قرارداده است
بعد از پرسیدن تعداد ساقدوش و همراهانم گفتند 2 تا 3 عروس در روز پذیرش میکنند و اولویت خروج بستگی به ساعت گفته شده توسط آتلیه دارد ؛ زمان آماده شدن من 4 ساعت و نیم طول خواهد کشید !
به دلیل محدودیت در پذیرش تعداد همراه و ساقدوش باید تا قبل از جلسه ی تست تعداد را با سالن هماهنگ نمایم .
متوجه شدم در این سالن تاج ارائه نمیشود و برای تهیه ی تاج من را به جای دیگری معرفی خواهند کرد .قرار شد به عنوان بیعانه هر مقدار که مقدور بود پرداخت کنم و برای تسویه کامل 1 روز قبل از عروسی تسویه کامل انجام بدم. در روز قبل از عروسی برای انجام خدمات اپیلاسیون و ناخن و ... باید به سالن مراجعه بنمایم .
کارت ویزیت سالن زیبایی مادام دیور را گرفتم و برای بررسی و مقایسه با بقیه آرایشگاه ها به خانه برگشتم. هفته آینده قراره به عروس سراهای فاطمی،بلوارکشاورز، فاطمی،زرتشت، برم تا از بهترین آرایشگاه های این محله ها برای شما گزارشاتی تهیه کنم



مری استپانیان، بانوی هشتاد ساله‌ی آرایش ایران
مری استپانیان، بانوی هشتاد ساله‌ی آرایش ایران اگر با بسیاری از آرایشگران زن مشهور ایران که سن و سالی دارند، صحبت کنید؛ نام «مادام» را زیاد خواهید شنید. مادام یا استاد آنها بوده، و یا همکار قدیمی‌شان. بعضی از میان‌سال‌ها هم با چند واسطه شاگرد مادام هستند و معمولا به این شاگردی افتخار می‌کنند. نامش مرى استپانیان است و متولد ۱۳۰۷، اما همه مادام صدایش مى كنند و بسیار جوان تر به نظر مى رسد. هشتاد ساله است اما هنوز در آرایشگاه بسیار معتبر و خوشنامش در ابتدای خیابان فاطمی تهران، پا به پای جوان‌ترها کار می‌کند. کافیست خودتان بروید و چند ساعتی او را در هنگام کار در آرایشگاهش ببینید و مدارک گوناگونش را از معتبرترین موسسات آرایشی اروپا و آمریکا ببینید تا تایید کنید که لقب "بانوی آرایش ایران" برای او گزافه نیست.
زندیگی‌نامه مادام استپانیان
مری با اینكه در خانواده اى مسیحى و ارمنى به دنیا آمده و تربیت شده و آن سال ها هم سال هاى كشف حجاب رضاشاهى بوده است اما با این حال آزادى چندانى براى پوشش و آرایش نداشته است.
با این وجود عشق فراوانى كه به زیبایى و آرایش داشته باعث مى شده تا با «كاغذ و كهنه» و «از ترس مادر» در زیر لحاف هم كه شده موهایش را حالت دار كند.در شانزده سالگى ازدواج مى كند و پس از زایمان سه فرزند در بیست و دو سالگى به كار آرایشگرى رومى آورد. به خاطر نیاز مالى ناشى از بیمارى همسر مجبور به «كار» مى شود و به خاطر عشق فراوان «آرایشگرى» را انتخاب مى كند. خانم هاى شیك پوش و مدیست آن سال ها _ اگر زنده باشند! _ حتماً به خاطر دارند كه یكى از آرایشگاه هاى مشهور آن دوران سلمانى زنانه دكتر قوامى بود كه در خیابان شریعتى (فعلى) قرار داشت. مرى استپانیان در آنجا مشغول مى شود و در مدت یك سال شاگردى هر آنچه ممكن است فرامى گیرد. بعد از آن تصمیم مى گیرد تا براى خودش كار كند و به این ترتیب اولین سالنش را در یك اتاق منزلش در خیابان سعدى، بالاى بیمه ایران تاسیس مى كند. سالن «دیور» در آغاز، همچون صاحبش چیز زیادى نداشت.
دیور، فقیرانه اما فعال
«مرى» سه فرزند كوچك و یك شوهر بیمار داشت و «دیور» حتى یك سرشور هم نداشت تا مرى مجبور نشود سر مشترى هاى مومن و نمازخوانش را در توالت بشورد. آرایشگر جوان اما ملاحظه كار خیابان سعدى نگران است كه مبادا سروتن مشترى هایش كه عمدتاً از شاه آباد و سرشور آن حواشى هستند، نجس شود و مشترى هایش كه صداقت و درك او را پسندیده اند، كمى امكانات او را تحمل مى كنند. با این همه، زندگى به سختى مى گذرد. با این پول، «دیور» رونق مى گیرد و تبدیل به سالنى شیك و آبرومند مى شود. مرى هم اندك اندك از سوى مشتریانش «مادام» صدا مى شود و طبقه مشتریان هم روزبه روز بالاتر مى رود. اما اینها هم باعث نمى شود تا او از قالب مذهبى اش جدا شود.«یك شب خواب مسیح را دیدم. خیلى با من صحبت كرد و گفت به تو پول زیادی خواهم داد. من در جواب گفتم من پول نمى خواهم، آخرت مى خواهم.» گویا احترامى كه او در آن سال هاى كم اعتنایى به مذهبیون، براى این قشر قائل مى شده و برخلاف اكثر همكارانش چادرى ها را تحویل مى گرفته، بى اثر نمى ماند: «یك شب هم خواب دیدم صاحبخانه ما (كه آن موقع خیلى فشار مى آورد مرا بیرون كند) یك سفره بزرگى انداخته و روى آن یك نان بسیار بزرگى قرار دارد. من وقتى مى خواستم وارد شوم خانم ها اجازه ندادند و گفتند تو حجاب ندارى. اما در باز شد و من دیدم حضرت امیرالمومنین با دو شیر در كنار، نشسته اند. ایشان به صاحبخانه ما گفت شما روسرى ات را درآور و بده این خانم تا بیاید تو...»
البته تعریف این خواب براى صاحبخانه مسلمان، باعث مى شود تا فشار او براى بیرون كردن مادام بیشتر شود! دیور معبر می‌شود
اوضاع روز به روز بهتر مى شود و مادام آنقدر پولدار مى شود تا بتواند صد و بیست هزار تومان تهیه كند و یك ساختمان پنج طبقه را بخرد. سه طبقه را تبدیل به سالن آرایش مى كند، دو طبقه را به خانواده اش اختصاص مى دهد و بعد فرزندانش را به خارج مى فرستد. مشترى ها اكنون بیشتر از طبقه فرهنگیان هستند و پس از مدتى جاى آنها را هنرپیشه ها مى گیرند. مادام بدون هیچ گونه آموزشى، در گریم دست به تجربه مى زند و حاصل موفقیت و شهرت بیشترى را براى وى به ارمغان دارد. اما او باز هم تشنه یادگیرى و تجربه است. در هر سفر كوتاهى كه براى دیدن فرزندان و خواهرش به آمریكا و اروپا مى كند، دوره آموزشى جدیدى براى خود فراهم مى كند و هر بار با دست پر باز مى گردد. اندك اندك او علاقه مند مى گردد تا در ساخت مواد آرایشگرى و گریم هم تجربه پیدا كند و آنقدر پیش مى رود تا علاوه بر ساخت اغلب مواد آرایشى، موفق مى شود تا تقریباً تمام خواننده ها و هنرپیشه هاى زن آن دوران را به سالن خود بكشاند. اما نوآورى هاى او فقط مربوط به فن آرایشگرى و گریم نمى شود و صمیمیتى كه مادام مى كوشد تا بین مشترى ها و دستیارانش حتى اگر به مدد حلیم بوقلمون روزهاى یكشنبه به وجود آورد، بیش از پیش باعث شهرت دیور مى شود. ولى یك بدشانسى موجب مى شود تا موقعیت سالن دیور به خطر بیفتد: ایستگاه تاكسى هاى شمیران مقابل در آرایشگاه زنانه دیور منتقل مى شود و این مى تواند به شدت به موقعیت یك سالن آرایش لطمه وارد كند. همین باعث مى شود تا مادام به فكر انتقال آرایشگاه به مكان بهترى بیفتد و با اندكى وام چند واحد یك مجتمع را پیش خرید كند و چند سال بعد «دیور» به سالنى منتقل مى شود كه دو پنجره آن به خیابان ولیعصر و دو پنجره آن به خیابان فاطمى باز مى شود. همین جایى كه الان هست و سى و سه سال نام «آرایشگاه زنانه دیور» را بر پیشانى خود دارد.
مادام، عاشق ایران و فرهنگ ایرانی
مادام خیلى ایران و فرهنگ ایرانى را دوست دارد و با اینكه تمام فرزندانش در خارج ایران هستند و با اینكه «سیتى‌زن آمریكا» است، بیشتر از بیست روز دورى از وطن را تحمل ندارد. حتى در سلمانى زنانه اش هم اجازه نمى دهد خانمى خارج از عرف و فرهنگ ایرانى لباس بپوشد، شوخى كند یا حرفى بزند. او سلامتى و زیبایى خودش را هم خیلى دوست دارد. همیشه غذا كم مى خورد، سیگار نمى كشد، مست نمى كند، سبزى زیاد مى خورد و از چربى و ادویه پرهیز مى كند. با وجود هشتاد سال سن هنوز سحرخیز است و حتماً صبح ها نرمش مى كند و صورتش را ماساژ مى دهد. او معتقد است خانم ها بهتر است حتى المقدور از داروها و لوازم آرایش شیمیایى پرهیز كنند و در صورت نیاز به جاى استفاده از هورمون از میوه هایى نظیر بادام و گردو استفاده كنند. البته اینها از ناآشنایى او با فنون جدید آرایشگرى یا خواص مواد شیمیایى نیست چرا كه مادام تا به حال ده ها دوره در آموزشگاه ها و حتى كارخانه هاى معتبر (مثل كلستون ولا) دیده است، اما باز هم معتقد است هر چقدر كمتر از این مواد استفاده شود بهتر است. او اینها را به چند هزار شاگردى كه تا به حال تربیت كرده گفته است، اما قبل از اینها حتماً تاكید كرده «رمز موفقیت در درستى و راستى است.»
لیندا، دختر مادام لیندا لوییز دختر میان‌سال مادام است که راه او را با جدیت در اروپا داد. او 45 سال از عمرش را در انگلیس گذرانده و آرایشگر مشهور و قابلى در آن كشور شده است. او كه در انگلیس صاحب آرایشگاه معتبرى است و علاوه بر اینها آنگونه كه خود مى گوید اولین كسى است كه برخى تكنیك هاى آرایشگرى ایران «مثل بند انداختن» را در بریتانیا رواج داده ، معتقد است استفاده درست و بجا از مواد آرایشى شیمیایى بهتر از استفاده نكردن است. علاوه بر این او عقیده دارد كه نوع مواد خوراكى و میزان ویتامین و پروتئین آن تاثیر مستقیمى در پوست و طراوت آن دارد. او در همین رابطه نتایج یك تحقیق علمى كه در فرنگ بر روى خوراك ایرانیان شده را شاهد مى آورد و مى گوید عادت به سرخ كردن غذا كه در میان ایرانیان رایج است باعث مى شود تا ویتامین هاى میوه و سبزیجات از بین برود و این به مراتب اثر زیان بارترى از اثرات مواد شیمیایى بر روى پوست دارد. مادر اما هنوز بر سر حرف خود است و هر چند رابطه مستقیم مواد خوراكى با طراوت پوست را تایید مى كند اما به خانم هاى جوان تاكید مى كند به جاى خرید لوازم آرایش گران قیمت به شست وشوى روزانه پوست و موى خود بپردازند. گنجینه‌ی خاطرات مادام
بیشتر خوانندگان و بازیگران زن مشهور پیش از انقلاب مثل گوگوش، پوری بنایی، ایرن، نادره، سوسن، گیتی، مهستی... مشتری مادام بوده‌اند. مادام کم حرف است اما اگر از خاطراتش بگوید، تمامی ندارد. حافظه‌اش قوی است و هنوز حتی می تواند خلقیات دقیق مشتریانش را تعریف کند. او هنوز هم مرتبط به میهمانی های زنانه می‌رود و با بازیگران مشهور فعلی ارتباط دارد، اما هرگز این ارتباط ها را وسیله‌ای برای تبلیغ و یا خودنمایی نکرده‌است. اصولا مادام بزرگتر ازاین حرف‌هاست. او نخستین کسی است که آداب و اصول اجتماعی زنانه را در ایران به طور رسمی تدریس کرد. کلاس‌هایی با عنوان «لیلی‌سازی.» که در واقع «لیلی» معادلی برای «لیدی» به معنای "خانم با شخصیت اروپایی" بود. درس‌هایی درباره اینکه یک بانوی باشخصیت باید چگونه راه برود، بنشیند، بپوشد، آرایش کند، غذا بخورد، حرف بزند...




تهیه گزارش سالن زیبایی مادام دیور : انتشار اختصاصی در سایت دوشیزه

معرفی مدیریت

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

نقد و بررسی

شما هم می توانید این خدمات و تشریفات را مورد نقد و بررسی قرار دهید

کاربر گرامی! لطفاً دقت داشته باشید، نقدهای شما می بایست حاوی اطلاعاتی نظیر نقاط قوت، نقاط ضعف و نیز تجربه شخصی شما در استفاده ی عملی از این تشریفات باشد و چنانچه صرفاً قصد ثبت نظر خود را دارید، آن را در بخش نظرات درج نمایید. همچنین حداقل تعداد کاراکتر مطلوب می بایست بیش از 800 کاراکتر باشد

برای ثبت نقد، می بایست عضو سایت شوید

عنوان نقد:
نقد شما:
تاریخ استفاده از خدمات:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

ثبت

اطلاعات تماس

اطلاعات تماس سالن زیبایی مادام دیور ( فاطمی )

جهت دریافت آدرس و تلفن سالن آرایش مادام دیور در سایت ثبت نام کنید . سپس در کادر پایین شماره همراه خود را وارد کنید تا اطلاعات آرایشگاه مادام دیور برای شما بصورت پیامک ارسال شود

امتیازدهی

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به سالن زیبایی مادام دیور ( فاطمی )؟ از مجموع 4 امتیاز

دسترسی و جای پارک
10%
ارزش قیمت نسبت به کیفیت و تنوع خدمات
10%
نحوه برخورد مدیریت و پرسنل
10%

به اشتراک بگذارید:

x عنوان ویدیو در این قسمت قرار میگیرد