استان: شهرستان: منطقه:
خدمات و تشریفات عروسی:

اجاره ماشین عروس ( راهنمای قیمت ها و مدلها )

اجاره ماشین عروس ( راهنمای قیمت ها و مدلها )

ازدواج یکی از مهمترین مراسم زندگی هر فردی است و افراد خرج زیادی برای آن می کنند. یکی از مهمترین خرج ها کرایه ماشین عروس و تزئین آن است که بخش زیادی از هزینه ها را شامل می شود.
يكي از مشكلاتي كه بسياري از دامادها هنگام برگزاري مراسم عروسي با آن مواجه هستند، توجه داشتن به اصل «فاميل كش» بودن كليه مراحل است. يعني داماد بايد كل فاميل و خاندان را از همان لحظه ورود، له كند تا مورد حمايت خانواده عروس قرار گيرد و سالها از خدمات ارزنده آنها بهره مند شود. البته هيچ تضميني وجود ندارد كه اين حمايت تا چه مدت دوام داشته باشد، اما در هر حال بايد آن را جدي گرفت.



در ايران از آنجا كه كيفيت شام و نرمي جوجه ها و قطر كباب و ميزان خنكي نوشابه ها و رنگ كت پدر داماد هم در نظر بسياري از اعضاي خاندان عروس جلب توجه ميكند، ميتوان به اهميت اتومبيل عروس نيز پي برد. پس اگر داماد هستيد، بايد در انتخاب صحيح آن دقت لازم را مبذول داريد. ماشين عروس های چند منظوره؛ از رساندن عروس و داماد تا در آوردن چشم و چال فامیل!
بعضي عروس خانمها دوست ندارند در رويايي ترين شب زندگيشان سوار اتومبيل مردم شوند و به خودروي شخصي خود داماد بسنده ميكنند. گاهي اوقات نيز اتومبيل بستگان دور و نزديك به ياري دامادهايي ميرسد كه يا خودشان خودرو ندارند، يا امكانات موجود برايشان كافي نيست.
انتخاب خودروي عروس در كشورهاي ديگر هم به همين صورت است، اما با اين تفاوت كه قرار نيست داماد چشم ديگران را از كاسه در بياورد. عروس و داماد با يكديگر رايزني ميكنند و به اين نتيجه ميرسند كه با اتومبيل خودشان، دوستشان و يا در نهايت يك ليموزين در مراسم حاضر شوند.
يكي از موضوعات مهم و اساسي كه در جريان برگزاري جشن عروسي براي برخي زوج‌هاي جوان و خانواده‌هايشان حائز اهميت است و البته از چشم و هم چشمي‌ها هم نيز به دور نيست خودرو يا مرکب عروس است.
به گزارش شفاآنلاین، آن‌ها كه خودروهاي گرانقيمت آخرين مدل در اختيار دارند دغدغه اي از اين بابت ندارند. اما افرادي كه چنين خودروهايي ندارند سعي مي‌كنند تا با كرايه خودرو‌هاي گرانقيمت يا عتيقه براي يك روز يا چند ساعت يكي از خاطره‌انگيزترين روزهاي زندگي‌شان را به ثبت برسانند. اين در حالي است كه هزينه اجاره چنين خودروهايي نيز قابل توجه است.



 پیشنهاد ما متعلق به دامادهایی است که ماشین ندارند یا همسرشان علاقه ای به ماشینشان ندارد. البته اگر در تهران زندگی می کنید و ماشین ندارید و دوست دارید برای یک بار هم که شده لذت سواری با ماشین های مدل بالا را بچشید پیشنهاد ما به درد شما هم می خورد.

کجا ها بهتر است؟
برای این کار بورس خاصی وجود ندارد اما اغلب دامادها از میان آگهی روزنامه ها انتخاب می کنند که چه ماشینی را و از کجا کرایه کنند.
با راننده یا بدون راننده؟
اول از همه باید بسنجید و ببینید که می خواهید خودتان رانندگی کنید یا از راننده استفاده کنید و با توجه به همین نکته دست به انتخاب بزنید.

چند ساعت؟
معمولا قیمت هایی که برای اجاره ماشین ارائه می شود مربوط به 24 ساعت است؛ یعنی یک شبانه روز در اختیار شماست وبه ازای توافق به عمل آمده در مورد هر ساعت تاخیر مبلغی به عنوان جریمه پرداخت می شود.

اگر بدشانس باشید....
اگر بد شانس باشید و خیلی خیلی بد بیاورید، اتفاقی خواهد افتاد که عروسی تان را تحت تاثیر قرار می دهد. تصادف آن هم با ماشین قرضی خیلی ناراحت کننده و البته مشکل ساز است. اگر با خودروهای کرایه ای تصادف کنید چون این خودروها بیمه بدنه هستند هزینه تعمیرات توسط بیمه پرداخت می شود اما هزینه افت قیمت ماشین پای شما خواهد بود.

باید در رانندگی با ماشین قرضی خیلی دقت کنید چون گاهی هزینه افت قیمت ماشین به چند ماشین به چند ده میلیون تومان هم می رسد که برای اول زندگی هزینه خیلی زیادی خواهد بود.

چقدر خرج دارد؟
اگر دنبال جلب توجه هستید و می خواهید چشم فامیل را از حدقه در بیارید باید سعی کنید با دیدن قیمت ها چشم خودتان گرد نشود. در زیر به قیمت برخی از خودروهای کرایه ای اشاره شده است.
ليموزين كه در ايران بيشتر با نام «ماشين شش در» شناخته ميشود، گزينه مناسبي براي اتومبيل عروس نيست. طراحي زشت اين خودروها كه در اصل تقليد از خارجي ها بوده، همين تعبير را در ذهن مهمان هاي مراسم ازدواجتان تداعي خواهد كرد: «نيگا كن! رفته ليموزين اجاره كرده، اونوقت عروسي اش را توي پاركينگ خونه عمويش گرفته! واي.. واي...! خارجي! باكلاس!... هپي وِددينگ!». هرچند يك دستگاه ليموزين شاسي بلند لوكس واقعي نيز در ايران وجود دارد كه ميتواند دهان تمسخركنندگان را ببند، اما اجاره آن براي 10 ساعت با راننده، يك ميليون و 200 هزار تومان را از جيبتان خارج ميكند و به ازاي هر ساعت اضافه كاري، بايد مبلغ 120 هزار تومان در جيب راننده بگذاريد. همچنين با توجه به دشواري رانندگي با ليموزين، هرگز نمي توانيد آن را بدون راننده كرايه كنيد.




در سال 1376، مرکز تحقیقات ایران خودرو موظف شد برای تردد سران کشورهای اسلامی در تهران، نخستين سري ليموزين داخلي را توليد كند. كارشناسان اين شركت، خودروي پژو 405 را انتخاب كردند و نقشه آن را در اتوكد باز نمودند و طول شاسي و ارتفاع سقف را كمي كشيدند تا تبديل به ليموزين شود.دو سال بعد از برگزاري اجلاس سران کشورهای اسلامی و بلااستفاده ماندن ليموزين هايي كه نماد اشرافي گري و لوكس گرايي بود، تعدادي از آن در یک مزایده به متقاضيان حقيقي فروخته شد. از آنجا كه پژو 405 خيلي قديمي است، صاحبان جديد ليموزين هايشان به پرشیا تبدیل كردند و اكنون در سه زنگ سفيد، مشكي و نقره اي در شهر مشاهده ميشود.

چون در سال 76 قرار بود اين خودروها فقط براي مدتي محدود مورد استفاده قرار گيرند، مقاومت اجزاي شاسي نيز بر همين اساس طراحي شده بود. اما با فروخته شدن آنها، پس از مدتي شاسي ضعف خود را آشكار كرد. به همين علت است كه امروز بسياري از اين ليموزين ها به عارضه انحناي شاسي مبتلا هستند.

چگونه اتومبيل لوكس اجاره كنيم
دوراني كه ليموزين خودرويي بسيار لوكس و منحصر به فرد محسوب ميشد، سپري شده است. امروز اتومبيل هاي سدان و شاسي بلندي اجاره داده ميشوند كه «ماشين شش در» بايد جلو برود و برايشان بوق بزند و راه را باز كند. شما در صورت اجاره خودرو با راننده، ديگر نياز به گذاشتن وثیقه نداريد. اما اگر مي خواهيد خودتان پشت فرمان بنشينيد، مجبور خواهيد بود يک فقره چک به انضمام یک سند، تحويل دهيد. در صورتی که قيمت اتومبيل مورد نظرتان بيشتر از 100 میلیون تومان باشد، بايد 2 فقره چک روي ميز بگذاريد. اگر در آنجا ميزي نبود، چك را كف دست اجارهدهنده بگذاريد. اگر دستهاي او كثيف بود، داخل جيبش بگذاريد. اگر جيب نداشت، روي طاقچه بگذاريد (موسسه اي كه ميز آنجا نيست و صاحبش هم جيب ندارد و دست هايش هم كثيف است، حتما طاقچه دارد!).

تقسيم بندي اتومبيل هاي عروس
از آنجا كه تعداد كمي از اتومبيل هاي لوكس موجود است و موسسات متعددي مجبور هستند در نوبت استفاده از آن باشند، براي كرايه بايد حداقل از دو هفته قبل قرارداد را منعقد كنيد. خودروهاي اجاره اي به سه گروه: 1) معمولي، 2) لوكس و 3) چشم كوركن تقسيم ميشوند. براي نمونه، پژو 206، زانتيا و مزدا و حتي ماكسيما در رده معمولي قرار دارند. اتومبيل هاي بنتلي، لامبورگيني، هامر و كرايسلر از لوكس ترين ماشين عروس ها هستند.

نبش قبر فرسودگان
يكي از راهه اي جديد كسب درآمد، نبش قبر خودروهاي فرسوده كلاسيك است. برخي دلالان، اتومبيل هاي فسيلي كه در پاركينگ خانه ها يا گوشه باغ ها خاك ميخورد را از وراث ميخرند و پس از بازسازي فني و تميز كردن بدنه، آن را به صاحبان بنگاه هاي اجاره اتومبيل مي فروشند.

با چقدر پول چي اجاره ميدهند
هزينه كردن براي ماشين عروس، بي فايده ترين بخش مراسم ازدواج است، چون نه در شكم مهمانها ميرود و نه در شاد كردن آنها سهمي دارد. حداقل كاش همان هزينه صرف لباس شود. اين داستان هميشه تكرار مي شود كه آقاي داماد كمي در اتوبان رانندگي ميكند، سپس به آرايشگاه ميرود، عروس سوار ميشود، به باغ ميروند و از آنجا راهي تالار ميشوند. تمام اين مراحل بيشتر از چند ساعت طول نمي كشد، اما بعضي ها حاضر هستند براي هيجان بخشيدن به آن، پول بيشتري خرج كنند. با توجه به اين كه حداقل زمان در اختيار گرفتن خودرو 10 ساعت است، براي اجاره اتومبيل عروسي كه فاميل كش باشد، بايد هزينه هاي زير را ضربدر 10 كنيد:

خودروهاي كلاسيك: 450 هزار تومان

ليموزين خارجي: يك ميليون و 200 هزار تومان

ب.ام.و X6: يك ميليون و 300 هزار تومان

سري 7 ب.ام.و: 550 هزار تومان

مرسدس كروك: 450 هزار تومان

بنتلي: 400 هزار تومان

لامبورگيني: يك ميليون و 300 هزار تومان

كرايسلر: 550 هزار تومان

هامر: 650 هزار تومان

سانتافه: 140 هزار تومان




چسباندن گل روي ماشین عروس
پس از انتخاب اتومبيل عروس، گل آرايي آن مشكل بعدي داماد است. گل آرايي عبارت است از گذاشتن گل روي كاپوت و صندوق عقب كه به شيوه هاي گوناگون صورت مي پذيرد. البته نبايد فراموش كرد كه تزئينات ماشين عروس، با سلقيه شخص عروس ارتباط تنگاتنگي دارد و بعضيها خودشان تحت ليسانس عروس خانم، طرح زينت كاري را اجرا مي كنند. عجيب ترين و نادرترين ماشين عروس، پرايدي بود كه در تهران، تمام بدنه و شيشه هايش را به عسل آغشته كرده و سپس هزاران پر مرغ كه داخل بالش از آن استفاده ميشود را روي اتومبيل چسبانده بودند. برخي هم از بادكنك يا عروسك استفاده مي كنند. اما در هر حال اگر شما به يك گل فروشي مراجعه كنيد، آنها بابت نصب يك پاپيون ساده كه تركيبي از گل و تور سفيد است، مبلغ 180 هزار تومان از شما پول مي گيرند.

هرچند گل آرايان كار خاصي انجام نميدهند، اما دامادهايي كه ميخواهند چشم و چال خانواده عروس را در بياورند، تزئين اتومبيل را به گل فروشي هاي معروف مي سپارند و بابت يك متر چسب نواري و 30 شاخه گل و 80 سانتي متر مفتول فلزي و يك كيلوگرم اسفنج، از 100 هزار تومان تا 600 هزار تومان ميپردازند.

داماد چاره اي ندارد
از آنجا كه اكنون ازدواج براي خيلي ها تبديل به نان شده و با تيغ و سرنگ به جان داماد مي افتند و از طرف ديگر چشم و هم چشمي و ضرورت فاميل كشي و در آوردن چشم و چال فاميل تبديل به يك رسم واجب شده، بنابراين هيچ اخطار و هشدار و تذكري نمي تواند جمعيت دامادان را از هزينه هاي گزاف و بيهوده منصرف كند. اين گزارش هم همين جوري نگاشته و منتشر شده است و اعتبار ديگري ندارد.
مسعود و همسرش که چند ماهی است به خانه بخت رفته‌اند، توافق می‌کنند که برای عروسی‌شان سنگ تمام بگذارند؛ «ما هم مثل همه گفتیم یک شب هزار شب نمی‌شود. شب عروسی احتمالا! یک‌بار در تمام عمر اتفاق می‌افتد و باید برای همیشه ماندگار شود.» از همان روزهای اولی که قول و قرارهای عروسی را هماهنگ می‌کردند به این نتیجه رسیدند که ماشین شخصی مسعود را به خانواده بسپارند و یک بی‌ام‌و x۶کرایه کنند؛ «من نظرم این بود که ماشین را با راننده کرایه کنیم تا هم فکر رانندگی نباشم و هم نگران تصادف کردن ولی خانم‌ام مخالف بود و می‌خواست تنها باشیم و حتی پیشنهاد کرایه لیموزین را هم نپذیرفت.» مسعود با خنده اعتراف می‌کند که این بار هم، خانم‌ها پیروز میدان بوده‌اند و آقا داماد مجبور می‌شود برای اطاعت امر بانو به چند مؤسسه کرایه اتومبیل مراجعه کند تا با شرایط آشنا شود و بهترین مورد را انتخاب کند؛ «قیمت‌ها به شکل باورنکردنی‌ای متفاوت بود و منشی‌ها از یک میلیون و صدهزار تومان تا ۲/۵میلیون تومان قیمت می‌دادند. علت را هم که می‌پرسیدم به سال ساخت، رنگ و آپشن‌های خودرو اشاره می‌کردند که هر چقدر هم دودوتا چهارتا می‌کردم به نتیجه‌ای منطقی برای آنقدر تفاوت قیمت نمی‌رسیدم، پس ترجیح دادم یک مدل مشکی با یک میلیون و دویست هزار تومان اجاره کنم.»

سند چی داری؟
اما ماجرا به این سادگی هم تمام نمی‌شود و نوبت به بستن قرارداد ترکمانچای آقا داماد با شرکت می‌رسد؛ «اکثر شرکت‌ها از قبل یک قرارداد محکم تنظیم کرده‌اند که در هر صورت به نفع‌شان باشد و کوچک‌ترین مشکلی برایشان پیش‌ نیاید. یک سند ملکی به ارزش ماشین می‌خواهند و درصورت نداشتن سند، چکی به ارزش ماشین و یا ۱۰درصد ارزش ماشین را به‌صورت نقدی دریافت می‌کنند. به غیراز اینها کارت شناسایی معتبر اجاره‌کننده را هم تا پایان اجاره نگه می‌دارند تا خیالشان راحت باشد اتومبیل سالم به پارکینگ برمی‌گردد. من سند خانه‌ برادرم را به همراه کارت ملی‌ام دادم و قرارداد را امضا کردم. ۱۰صبح که به همراه برادرم برای تحویل ماشین به نمایشگاه مراجعه کردم یک کارشناس فنی، تمام بدنه را نشان‌مان داد که هیچ‌گونه ایرادی نداشته باشد بعد هم گفت که یک دور با ماشین بزنم و اگر با ایراد فنی مواجه شدم به پارکینگ برگردم.»


مسعود دورش را با ماشین می‌زند و می‌برد برای گل آرایی اما اتفاقات، بعد از مراسم عروسی شروع می‌شود و آقا داماد از کاری که کرده هر روز اظهار پشیمانی می‌کند و کار به دعواهای روزانه با همسرش می‌کشد؛ «من این ماشین را فقط برای خوشحالی همسرم اجاره کردم وگرنه خودم که ماشین داشتم. برای همین هر موقع به مشکل مالی می‌خوردم به یاد هزینه‌های اضافی که در عروسی خرج کردم می‌افتادم و همین باعث دعواهای بین من و همسرم می‌شد.» او می‌گوید که همین اجاره یک میلیون و دویست هزار تومانی تا پایان عروسی برایش بیشتر از ۵میلیون تومان آب خورده چون همه خرج‌های بعد از کرایه ماشین عروس چند برابر شد؛ «برای گل‌آرایی قبل از اینکه گلفروش ماشین را ببیند ۵۰۰هزار تومان می‌خواست اما تا ماشین را دید ۹۰۰هزار تومان از من گرفت. برای دسته گل عروس و انعامی که از من گرفتند هم همین اتفاق افتاد و باعث شد از کاری که کرده‌ام پشیمان شوم.» مسعود پشیمانی‌اش را هم اصلا پنهان نمی‌کند؛ «آن موقع داغ بودم و تا همسرم پیشنهاد داد سریع قبول کردم اما بعد فهمیدم که چه کار غلطی کرده‌ام. برای همین پیش خانواده همسرم و خودش هم بارها گفته‌ام که اگر ذره‌ای عقل توی سرم بود چنین کاری نمی‌کردم.»

خیلی‌ها دلشان می‌خواهد حداقل در روز عروسی‌اشان برای یک بار هم که شده سوار بر خودرویی لوکس شوند. شاید همان خودرویی که آرزویش را دارند. خودرویی که هرگز تا آخر عمر نمی‌توانند خریداری‌اش کنند.

شب عروسی بهانه‌ای است که حداقل برای چند ساعت، فارق از دنیای خودروهای بی کیفیت و خشک، سوار بر ارابه‌های نرم و تشریفاتی شد.

اما برای تجربه این احساس خوب، باید هزینه کرد. هزینه‌هایی گزاف.




توصیه‌های طلایی برای تهیه ماشین عروس
-یادتان باشد عروسی‌اتان فقط یک شب است. در صورت تصادف با خودروی چند 100 میلیونی‌اتان مابقی عمر را عذاب خواهید کشید.

-خودرویی انتخاب کنید که آشنایی نسبی با آن را دارید. اجاره کردن خودروهای اسپرت گذر موقت به دلیل قدرت بالای موتور، مهارت خاص خود را طلب می‌کند.

-پیش از اجاره ماشین عروس یقین حاصل کنید خودرو از نظر فنی و ظاهری هیچ مشکلی ندارد. پس از تسویه حساب اگر مشکلی بروز کند و شما ندیده باشید، مقصرید.

-کم‌کم به روزهای گرم‌تری نزدیک می‌شویم. یادتان باشد 90 درصد خودروهای کلاسیک فاقد کولر هستند.

-سعی کنید تا جایی که ممکن است قسمتی از پول را پیش خودتان نگه دارید. بدقولی صاحب خودرو می‌تواند مشکل‌ساز شود.

-در انتخاب رنگ خودرو احساسی عمل نکنید. گل‌آرایی خودروهایی که رنگ‌های عجیب دارند هزینه‌های اضافی خودش را دارد.

-بنزین خودرو پای شماست. بیهوده با اجاره دهنده بحث و جدل نکنید.

- سعی کنید از خودروهای دوستان و آشنایان هرچند ساده و معمولی استفاده کنید.
- برای ماشین‌های عتیقه قدیمی معمولا نرخ‌ها توافقی است و رقمی به عنوان کرایه به صورت توافقی تعیین می‌شود.
- گل آرایی ماشین عروس با توجه به سلیقه عروس و داماد ، سلیقه گل کار و همچنین هزینه در نظر گرفته شده برای این کار و در نهایت فصل برگزاری مراسم عروسی امکان تغییر دارد .
- هزینه اجاره ماشین عروس با توجه به ایرانی بودن و خارجی بودن ماشین عروس تغییر می کند . البته اگر بخواهید از اتومبیل های لوکس و گرانقیمت برای اجاره ماشین عروس بخواهید استفاده کنید هزینه اجاره ماشین عروس شما به مراتب چند برابر ماشین های دیگر مثلا ماشین های کره ای می باشد .

- نکته مهم این است که نرخ‌ها معمولا برای مسافت تا 50 کیلومتر از تهران در نظر گرفته می‌شود و برای مسافت بیش از 50 کیلومتر، تعرفه متفاوت است؛ به عنوان مثال ماشینی که برای جاده چالوس یا شهرهای دیگر اجاره می‌شود تعرفه دیگری دارد.
برای داشتن یک ماشین عروس زیبا، پس از انتخاب ماشین مورد نظر با توجه به رنگ ماشین گل را انتخاب کنید، به این نکته توجه داشته باشید که معمولاً برای ماشین های رنگ روشن، گلهای رنگی و برای ماشین های تیره رنگ، گلهای سفید در نظر گرفته می شود. البته مواردی مثل : رنگ لباس، رنگ دیزاین مراسم و ... می تواند در انتخاب رنگ گل تأثیر گذار می باشد. انتخاب نوع گل مهمترین بخش تزئین ماشین عروس می باشد زیرا گلی که انتخاب می شود هرچه ماندگاری بیشتری داشته باشد برای فیلمبرداری مناسبتر و تا آخرین لحظه مراسم کیفیت خود را حفظ میکند.

تاریخ درج: 1394/09/10
به اشتراک بگذارید: Google اشتراک در فیس بوک twitter Pinterest

نظرات کاربران

فرم ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
پست الکترونیک:
متن نظر:
* لطفا کاراکترهایی را که در تصویر می بینید در کادر پایین وارد کنید:

مشاهده کامل نظرات »

امتیاز دهی به این مقاله

شما هم نظر دهید

امتیاز کاربران به مقاله اجاره ماشین عروس ( راهنمای قیمت ها و مدلها ) از مجموع 0 امتیاز